۸۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد

80 وقف جدید در مازندران ثبت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت ۸۰ وقف جدید در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این میزان وقف تا پایان امسال به ۱۰۰ وقف می رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام ستار علی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای اداری مرکز مازندران در امامزاده عباس (ع) ساری، با اعلام اینکه وقف یکی از مترقی‌ترین احکام قرآنی بوده که کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار داشت: وقف بهترین و اثرگذارترین عمل خیر خواهانه است.

وی با اشاره به اینکه وقف باقیات و صالحات است‌، افزود: هنوز از ظرفیت موقوفات به خوبی استفاده نشده و این میراث گرانبها مغفول و مظلوم واقع شده است.

مدیرکل اوقاف استان وقف را حافظ نشر معارف دینی و اسلامی، رفع نیازهای بشری و انسانی، حفظ کرامت انسانی اعلام کرد و خاطر نشان کرد:وقف لبیک به ندای فطری بشری است ومختص به هیچ دین و آیین نیست و متعلق به همه بشریت است.

وی افزود: در تمامی جوامع بشری وقف یک امر فطری است ،وقف فرا دینی و فرا اعتقادی است ،وقف بخشیدن وجود آدمیت است.

علی زاده گفت: در تمامی ممالک  خدمت به روح و روان و خدمت فرهنگ و علم و دین و خدمت به گسترش فضای معنوی و دینی در جامعه  صورت می گیرد که همان وقف است .

مدیرکل اوقاف مازندران افزود: امسال 80 وقف جدید را داشتیم که پیش‌بینی می‌شود در هفته وقف به بیش از یکصد مورد افزایش یابد این در حالیست که سال گذشته در مجموع بیش از 60 وقف در استان صورت گرفت.

وی اهمیت و ارزش دفاع و حفظ از موقوفات را از اصل وقف  والتر اعلام نمود و اظهار داشت: در ‌مازندران 160 هزار رقبه و 13 هزار موقوفه داریم.

حضور مقتدرانه بسیج در ایران

سرهنگ غلام رضا شریعتی، فرمانده سپاه ناحیه ساری نیز با اشاره بر تاکید امام در تشکیل بسیج و سرنوشت  منافع ملی در گرو تحقق بسیج  رقم خواهد خورد‌، اظهار داشت: امروز شاهد تحقق آرمان امام در تشکیل بسیج در جهان اسلام هستیم.

‌شریعتی از شکل گیری هزار پایگاه در ساری خبر داد و گفت‌: ‌سازماندهی  20 گردان بیت‌المقدس و کوثر و 185 گردان الزهرا و عاشورا در بحث دفاعی و اشتغال‌زایی حدود 400 نفر در  عرصه اقتصاد مقاومتی، از جمله این فعالیت‌ها هستند.

وی تشکیل پنج هزار حلقه تربیتی برای مقابله با جنگ نرم دشمن در طرح نظام تربیتی شجره صالحین را از جمله فعالیت بسیج اعلام کرد.

جواد واحدی، فرماندار ساری نیز فلسفه وقف را گذشتن از بهترین داشته انسانی و دنیوی مطرح کرد و گفت‌: بسیج هم گذشتن از بهترین داشته وجود انسانی است‌ که ترویج فرهنگ بسیج‌، روح معنوی، شجاعت و ایثار را در گذشت از جان و مال، بهترین و مهمترین داشته ها در همه انسان ها پرورش می‌دهد.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon