پای میز مذاکره‌ آمدن ایران به‌واسطه تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است

پای میز مذاکره‌ آمدن ایران به‌واسطه تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران از ۱۰ سال پیش تاکنون در حال مذاکره بوده لذا پای میز مذاکره آمدن ایران به‌واسطه تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است و دلیل آنها برای این حرف توجیه تحریم‌ها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در جمع بسیجیان شهر زارچ استان یزد با اشاره به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین با فرمان امام اظهار داشت: بسیج مستضعفین پس از صدور فرمان امام تأسیس شد و امیدواریم که این حرکتی که امام خمینی(ره) آغاز کرد، همیشه پایدار باشد و حرکت روبه‌جلو داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج از زمانی که امام(ره) فرمان صدور آن را داد به‌عنوان یک مسئولیت اسلامی کار خود را آغاز کرد و جوانان آن روز احساس می‌کردند که باید از انقلاب دفاع کنند و آن زمان هنوز روشن نبود که بسیج باید چه‌کاری انجام دهد و تنها یک احساس مسئولیت و تعهد نسبت به انقلاب بود که موضوع اصلی تأسیس بسیج شد.

لاریجانی بر همین اساس گفت: در آن زمان یک نگرانی‌هایی برای انقلاب وجود داشت و از طرف گروهک‌ها در داخل کشور نیز به‌دنبال تجزیه طلبی و ترور بودند. همچنین از سوی دیگر حمله صدام به ایران یک جبهه جدیدی را برای انقلاب باز کرده بود و تمام کشورهای منطقه و همچنین غرب و شوروی سابق هم پشت صدام قرار گرفتند و تنها 2 تا 3 کشور مثل سوریه و لیبی با انقلاب اسلامی ایران سر آشتی داشتند. لذا احساس مسئولیت و تعهد برای انقلاب موضوع اصلی تأسیس بسیج بود تا در این شرایط سخت بسیج با ایده دفاع از انقلاب تشکیل شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اولین آزمون بسیج حضور در جبهه بسیار سختی بود، گفت: بسیج آزمون‌ها را به‌خوبی طی کرد و نشان داد که می‌تواند سرنوشت صحنه را عوض کند. همچنین جبهه‌ها مدرسه‌ای برای آموزش بسیج شدند و بعد از جنگ هم بسیج در صحنه‌های مختلف شکل وسیع‌تری گرفت و در ادارات، دانشگاه‌ها و صنوف مختلف رشد کرد و در دل خود آموزش‌های نظری و عملی را با هم دید و یک ظرفیت بزرگ شد.

وی افزود: شاید در ابتدای کار کسی تصور نمی‌کرد از دل این حرکت وسیع یک ظرفیت بزرگ برای انقلاب بیرون بیاید و امروز با کارهایی که بسیج انجام داده به یک ستون بزرگ برای دفاع از انقلاب تبدیل شده و دشمنان می‌دانند در مقابل این ریشه مردمی انقلاب اسلامی که بسیج آن را ساماندهی کرده، نمی‌توانند تعرضی به کشور داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه امام خمینی با تشکیل بسیج مدرسه‌ای به وجود آورد که تبدیل به یک ستون بزرگ برای انقلاب شد، گفت: بسیج یک سرمایه بزرگ برای انقلاب است و باید قدر آن را دانست و مورد حمایت قرار داد؛ در واقع بسیج یعنی متن مردمی که آموزش دیده‌اند و در حفظ دستاوردهای انقلاب همگرا هستند.

رئیس مجلس با اشاره به تهدیدهای کشورهای دیگر علیه کشورمان گفت: امروز شرایط جنگی نداریم، اما شرایط درگیری‌های دیگر در صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای داریم که نمونه‌اش مسئله هسته‌ای است. تلاش آمریکا و اقمار او در غرب این است که یک فشاری به ملت ایران بیاورند تا دست از این دستاورد ملی بردارند.

وی بر همین اساس تصریح کرد: آیا آنها نمی‌دانند که ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؟ تردیدی ندارم که آنها می‌دانند و گاه در مذاکرات هم گفته‌اند "می‌دانیم سلاح هسته‌ای ندارید"، اما پس چرا دنبال درگیری با ایران هستید؟

لاریجانی دلیل تقابل غرب با ایران را روحیه ملت ایران در ایستادگی روی آرمان‌های خود دانست و گفت: ملت ایران میراث امام خمینی(ره) را ارج نهاده و امام روی استقلال ملت بسیار تأکید داشت و یک بعد استقلال هم استقلال سیاسی است؛ این روحیه‌ای که ملت ایران دارد که روی پای خود بایستد برای دشمنان و غرب دشوار است و آنها می‌خواهند ایران هم مثل برخی کشورها با یک تلفن اوامر آنها را اجرا کند اما ایران کار خود را انجام می‌دهد و در جایی که آنها کار غلطی در منطقه کنند، جلوی آنها می‌ایستد.

رئیس مجلس ادامه داد: اما چرا مسئله هسته‌ای را بهانه کردند؟ چون مردم منطقه بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که می‌توان جلوی آمریکا ایستاد و روی پای خودشان بایستند لذا آنها می‌خواهند این عمل و این نظر را از بین ببرند تا کشورهای منطقه از ایران اقتباس نکنند. اما به‌حول و قوه الهی ملت ایران در این راه با استقامت حرکت می‌کند و اجازه نمی‌دهد آنها امیال خود را تحمیل کنند.

وی مشکل کشورهای غربی را ساختارهای انقلاب برشمرد و گفت: آنها هرروز یک بهانه می‌گیرند. پس باید آماده‌تر باشیم چرا که شگردها پیچیده‌تر شده و بسیجیان و سپاهیان باید برای برخورد با رفتارهای پیچیده‌تر دشمن خود را آماده کنند. آنها دیگر با ایران روبه‌رو نمی‌شوند و از طرق دیگر سعی می‌کنند به ایران ضربه بزنند که یکی از این راه‌ها تحریم‌ها است. 

لاریجانی با اشاره به سخنان یکی از مقامات کشورهای غربی گفت: آنها می‌خواستند ایران را تحریم کنند تا ایران پای میز مذاکره بنشیند در حالی که ایران هیچ‌گاه نگفت که ما مذاکره نمی‌کنیم چون ما می‌دانستیم که ابعاد هسته‌ای ما چیست و می‌دانیم که اگر مذاکره شود و آنها مختصر عقلی داشته باشند می‌فهمند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست لذا ایران از 10 سال پیش تاکنون و قبل از اینکه تحریم‌ها را به این روز دربیاورند در حال مذاکره بود. 

رئیس مجلس برهمین اساس تأکید کرد: بنابراین پای میز مذاکره آمدن ایران به‌دلیل تحریم‌ها یک دروغ بزرگ است و دلیل آنها برای این حرف توجیه تحریم‌هاست.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر ایران می‌خواهد در مذاکرات موفق باشد، باید در داخل فضای اقتصادی و رونق تولید ایجاد کند و دغدغه مسئولین رونق تولید باشد البته برخی اشکالات مدیریتی در کشور شرایط آبادانی را کند کرد اما مسئولین یک وظیفه مهم دارند و آن اینکه زمینه را برای حضور مردم در اقتصاد مهیا کنند و ما گرچه مذاکره می‌کنیم اما باید خود را برای همه شرایط آماده کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon