فرستاده سازمان ملل مامور میانجیگیری بین انصار الله و آل احمر در یمن شد

فرستاده سازمان ملل مامور میانجیگیری بین انصار الله و آل احمر در یمن شد

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری یمنی فاش کردند که رئیس جمهوری یمن فرستاده سازمان ملل در امور یمن را مامور میانجیگری بین جنبش انصار الله و آل احمر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری "خبر" یمن به نقل از منابعی در استان صنعا گفت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن را مامور میانجیگری بین جنبش انصار الله و آل احمر برای مهار درگیری و کشمکشی کرد که سه شنبه شب بین دو طرف به راه افتاد.

برپایه این گزارش، در این درگیری ها بین نیروهای کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله و همراهان سام الاحمر در محله الحصبه دستکم 10 نفر کشته و شماری زخمی شدند.

درگیری ها بعد از آن آغاز شد که عناصر مسلح آل الاحمر به یک مرکز کمیته های مردمی حمله کرده و دو نفر را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کردند. صدای انفجارها در محله الحصبه به گوش رسید و دو گلوله سنگین در نزدیک ساختمان خبرگزاری دولتی یمن "سبا" اصابت کرد.

شاهدان عینی گفتند که درگیری ها به نزدیک بیمارستان عمومی پلیس رسید و شعله های آتش بر فراز خانه سام الاحمر مشاهده شد.

برپایه این گزارش، جنبش انصار الله خانه عبدالله الاحمر را بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر فرار سام الاحمر و شماری از همراهانش به داخل آن محاصره کردند.

منابع یاد شده گفتند: میانجیگیر قبیله ای برای مهار اوضاع صورت گرفت.

برپایه این گزارش، برخی منابع جنبش انصار الله نیز گفتند که سام الاحمر بعد از میانجیگری خودش را تسلیم کمیته های مردمی کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان