طرح ملی زعفران در خراسان رضوی اجرایی می‌شود

طرح ملی زعفران در خراسان رضوی اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه صادرات زعفران در استان خراسان رضوی افزایش پیدا می‌کند گفت: طرح ملی زعفران در خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مجتبی مزروعی عصر امروز در همایش بررسی آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی زعفران که در محل اتاق بازرگانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی نیازمند یک برنامه ریزی مدون است و ما در جهاد کشاروزی خراسان رضوی این برنامه ریزی را انجام داده‌ایم.

رئیس جهاد کشاروزی خراسان رضوی افزود: اولویت اصلی ما در جهاد کشاورزی خراسان رضوی توسعه بازرگانی است بر همین اساس پسته و زعفران به عنوان مهم‌ترین محصولات صادراتی خراسان رضوی شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه توسعه تکنولوژی در حوزه کشاورزی یک نیاز غیر قابل انکار است تصریح کرد: بخش کشاورزی استان خراسان رضوی از کمبود تکنولوژی رنج می‌برد. بسیار غیر منصفانه است که بگوییم کشاورزان به موضوع صرفه جویی در آب اهمیت نمی‌دهند و یا آب را آن‌ها هدر می‌دهند.

مزروعی عنوان کرد: طرح توسعه باغات خراسان رضوی از هفته آینده در استان اجرایی می‌شود و در این زمینه نیازمند حمایت مناسب از سوی مسئولان دولتی هستیم.

رئیس جهاد کشاروزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 10 درصد تولیدات دامی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود افزود: توسعه علمی بخش کشاورزی نیز به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی شناسایی شده و بر همین اساس کلاس‌های آموزشی بسیار زیادی برگزار می‌شود.

وی به اجرای طرح ملی زعفران در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این طرح هفته آینده تقدیم استاندار خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شود، به نظر می‌رسد با اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در حوزه صادرات زعفران رفع شود.

مزروعی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند 230 میلیارد تومان اعتبار است گفت: این طرح 95 پروژه دارد و می‌تواند زمینه توسعه صادرات زعفران و افزایش تولید را در روستاهای خراسان رضوی را به همراه داشته باشد.

رئیس جهاد کشاروزی خراسان رضوی اظهار کرد: جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نظر دارد فصل جدیدی را در کشاورزی استان خراسان رضوی ایجاد کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon