مستمری‌بگیران روستایی و عشایر گلستان تسهیلات دریافت می‌کنند

مستمری‌بگیران روستایی و عشایر گلستان تسهیلات دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس صندوق بیمه روستائیان وعشایر استان گلستان گفت: به‌زودی تسهیلات ویژه کم بهره در اختیار روستائیان و عشایر و کارگزاری‌ها در استان گلستان قرار می‌گیرد.

مصطفی شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: این تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز کارگزاری‌ها به آنها داده می‌شود.

وی افزود: در گلستان بیش از 35 هزار خانوار کشاورز و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار دارند که حدود 30 درصد کل افراد جامعه هدف را مشمول می‌شود.

رئیس صندوق بیمه روستایی وعشایری گلستان تصریح کرد: بیش از 119 هزار خانوار روستایی وعشایری در گلستان وجود دارند که در تلاش هستیم که پوشش بیمه‌ای خود را به 100 درصد برسانیم.

وی گفت: همه روستائیان و کشاورزان غیرساکن در روستا و عشایر بالای 18 سال، می‎توانند به عضویت این صندوق درآیند.

شریعتی اظهار داشت: کار بیمه این افراد در کارگزاری‌ها یا مراکز دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: افرادی که تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند و افراد بالای 50 سال با 15 سال سابقه بیمه بازنشسته می‌شوند.

شریعتی با اشاره به دیگر مزایای استفاده از این بیمه تصریح کرد: از کارافتادگی افراد تحت پوشش نیز به آنها پرداخت می‌شود و در صورت از کارافتادگی و یا فوت سرپرست خانوار، بقیه اعضای تحت تکفل مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق بیمه روستایی وعشایری گلستان گفت: روستائیان، کشاورزان و عشایر از زحمت‎کشان کشور هستند و ما باید در ادامه این مسیر با پشتکار جدی‌تری عمل کنیم و با توجه به مشکلاتی که روستائیان در بحث بیمه دارند، کارهای بسیاری باید در این حوزه انجام گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon