قریبیان:گلایه من از مرکز گسترش است نه سازمان سینمایی


قریبیان:گلایه من از مرکز گسترش است نه سازمان سینمایی

خبرگزاری تسنیم: فرامرز قریبیان بازیگر و کارگردان با سابقه سینمای ایران و تهیه کننده فیلم «۳۶۰ درجه» در خصوص حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر صحنه این فیلم و صحبتهایش توضیحاتی را عنوان کرد.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت فرامرز قریبیان درباره بازدید علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پشت صحنه فیلم «360 درجه» به شرح زیر است:

«شامگاه روز شنبه اول آذرماه سال جاری بود، که علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور سر زده در سر صحنه فیلم «360 درجه» حاضر شد و با او در خصوص تولید نخستین فیلم بلند فرزندم سام قریبیان به بحث و گفتگو پرداختیم.

در این دیدار من گلایههایی را از عدم همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان یکی از نهادهای وابسته به سازمان سینمایی را خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی عنوان کردم و حرفهای من طور دیگری منعکس شد. در این دیدار من هیچگاه از سازمان سینمایی و شخص حجت الله ایوبی گلایهای را مطرح نکردم، فقط اشاراتی به عدم همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را مطرح کردم.

طبق اساسنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از وظایفش این است که حامی فیلمسازان اول، مستند و کوتاه باشد و برای تولید آثار سینمایی از آنها حمایت کند اما زمانی که برای تولید فیلم «360 درجه» به این نهاد مراجعه کردم، هیچ حمایتی از ما صورت نگرفت. طبیعی است که برای ساخت هر فیلمی در سینمای ایران باید به سازمان سینمایی مراجعه کرد و هر فیلمی که بتواند از سوی این سازمان پروانه ساخت دریافت کند به طور مستقیم تحت حمایت سازمان سینمایی قرار می گیرد و فیلم «360 درجه» هم از این قاعده مستثنی نبوده است. من در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ انتقادی از سازمان سینمایی را مطرح نکردم.»

«360 درجه» نخستین فیلم سام قریبیان در مقام کارگردان است که تهیه‌کنندگی آن برعهده فرامرز قریبیان بازیگر سینما و کارگردان باسابقه سینمای ایران است. فیلم «360درجه» از مضمونی اجتماعی برخوردار است و نخستین حضور آن در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد بود.

منبع: بانی فیلم

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon