رد پیشنهاد استقرار نیروهای کلاه آبی در شرق اوکراین توسط روسیه


رد پیشنهاد استقرار نیروهای کلاه آبی در شرق اوکراین توسط روسیه

خبرگزاری تسنیم: ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه نظر جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را برای استقرار نیروهای کلاه آبی به ویژه نیروهای کلاه آبی روس در این منطقه رد کرد.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه نظر جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین را برای استقرار نیروهای کلاه آبی به ویژه نیروهای کلاه آبی روس در این منطقه رد کرد.

چورکین در گفتگو با روزنامه نگاران گفت « من فکر می کنم بخت اندکی برای عملی شدن آن وجود دارد».

یک دیپلمات اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرد پیشنهاد عملیات حفظ صلح در شرق اوکراین در این شورا اشتیاقی ایجاد نخواهد کرد.

مقامات جدایی طلب روز سه شنبه در سازمان ملل اعزام نیروهای کلاه آبی به ویژه نیروهای کلاه آبی روسی را برای پیش گیری از فاجعه انسانی در این منطقه خواستار شدند.

پارلمان جمهوری خودخوانده دونتسک، مقر شورشیان در شرق اوکراین، در بیانیه ای اعلام کرد «ما نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل را برای بررسی مسئله اعزام نیروی پاسدار صلح با مشارکت نمایندگان روسی خواستاریم ».

این بیانیه افزود: «ما از جامعه بین الملل و فدراسیون روسیه می خواهیم فاجعه انسانی و نسل کشی اجتماعی را که اقدامات دولت اوکراین مسبب آن بوده است، متوقف کنند».

بحران مسلحانه میان شورشیان و نیروهای دولتی در شرق اوکراین به کشته شدن 4300 نفر و آواره شدن 930 هزار نفر از آغاز بحران در ماه آوریل تاکنون منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، دولت اوکراین در اواسط نوامبر دستور داده است همه دستگاه های دولتی از جمله مدارس، بیمارستان ها و مراکز امدادی در منطقه تحت کنترل جدایی طلبان تعطیل شود.

منبع: واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon