تشدید درگیری‌ها در آمریکا و بازداشت بیش از ۱۸۰ معترض در لس‌آنجلس

تشدید درگیری‌ها در آمریکا و بازداشت بیش از 180 معترض در لس‌آنجلس

خبرگزاری تسنیم: در ادامه تظاهرات خشونت‌آمیز در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به رأی دادگاه ایالات میسوری در تبرئه پلیس عامل قتل یک جوان سیاه‌پوست در «فرگوسن»، پلیس آمریکا روز چهارشنبه حدود ۱۸۰ معترض را در لس‌آنجلس بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 180 معترض در شهر لس‌آنجلس، بزرگ‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا در جریان تظاهرات اعتراضی به رأی هیئت منصفه دادگاه ایالات میسوری که مأمور پلیس عامل قتل «مایکل براون» جوان سیاه‌پوست را تبرئه کرده است، توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

تظاهرات دیروز شهر لس‌آنجلس که حدود 500 معترض در آن شرکت داشتند، از جنوب شهر آغاز و به‌سمت مرکز پلیس در محله «داون‌تان» مرکز لس‌آنجلس ادامه یافت.

«چارلی بک» رئیس پلیس شهر لس‌آنجلس، چهارشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد حدود 183 معترض از جمله 167 نفر به‌اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شدند.

براساس این گزارش، از زمانی که مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در نهم اوت گذشته توسط یک مأمور پلیس سفید‌پوست آمریکایی به‌نام «دارن ویلسون» در فرگوسن کشته شد، این منطقه پیوسته صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیزی بوده که با صدور رأی هیئت منصفه دادگاه ایالت فرگوسن مبنی بر تبرئه شدن ویلسون، خشونت در این تظاهرات تشدید و دامنه آن به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان