حق ترانزیت نفت خام از لرستان پرداخت شود

حق ترانزیت نفت خام از لرستان پرداخت شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار لرستان گفت: حق ترانزیت نفت خام از استان لرستان که ۳۵ سال است انجام می‌شود باید به این مردم پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه با بانوان دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت: لوله نفت خام از استان ما می‌گذرد اما از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنیم در صورتی که ما می‌توانیم بابت آن حق ترانزیت بگیریم و عبور کامیون‌های عراقی در استان نیز به همین شکل است.

وی با بیان اینکه ما توسعه استان را در مسیری که با محوریت دولت بود تغییر دادیم، افزود: ما با یک استانی سرو کار داریم که ثروتمند ترین استان است و می‌توانیم از نعمت‌های خدادای آن استفاده کنیم و از ظرفیت‌های استان  مانند رودخانه ها، چهار فصل بودن اب و هوا و هزاران ظرفیت دیگر  مانند گردشگری و صنعت استفاده کنیم.

‌استاندار لرستان با اشاره به اینکه مسیر جدیدی که دولت  تدبیر و امید در پیش گرفته است، هزینه‌هایی را می‌برد که  باید آن‌ها را قبول کنیم، بیان کرد: بخش خصوصی بهتر از دولت می‌تواند در بخش توسعه کشور و استان کار کند و این یعنی اینکه کاهش تورم و افزایش بهره‌وری که نیازمند همکاری همه است.

‌بازوند گفت: عده‌ای می‌گویند لرستان محروم است و لذت می‌برند که این نظر خطرناکی است که  توسعه استان را با  ترحم به ما می‌دهند و نوعی دیگر آن روی سکه گداپروری است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم بخش خصوصی را به استان بیاوریم باید یک سری هزینه‌ها را بپردازیم و نگذاریم بیش از حد به بخش خصوصی هزینه تحمیل شود.

بازوند با اشاره به اینکه آمار نشان می‌‌دهد که لرستان در کشور رتبه 29 سرمایه گذاری در بانک‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما رتبه اول بیکاری را داریم و زمانی که سپرده گذاری نمی‌کنیم یعنی نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم, این وضعیت خطرناکی است که اگر به مسائل  اقتصادی توجه نکنیم ممکن است مشکل ساز باشد و حتی ممکن است به فرهنگ لطمه بزند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ما باید استان را خوب و درست به سرمایه گذاران معرفی کنیم، اظهار داشت: باید برای برطرف کردن بیکاری همه کمک کنیم و این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که زنان نیمی از افکار عمومی و جامعه هستند  که این نیمه بسیار دلسوز هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon