کنگره جهانی ضدتکفیر نقش مرجعیت در جهان اسلام را به تصویر کشید


کنگره جهانی ضدتکفیر نقش مرجعیت در جهان اسلام را به تصویر کشید

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قم گفت: این برنامه اثرگذار دینی، هم به تکفیری‌ها و هم به دولت‌های غربی حامی آن‌ها، قدرت اتحاد علمای اسلامی و نقش مرجعیت در جهان اسلام را ثابت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش در یکصد سی و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که به ریاست آیت الله سعیدی امام جمعه قم و با حضور اعضا برگزار شد طی سخنانی با اشاره به برگزاری کنگره جهانی مبارزه با تکفیری‌ها در قم، اظهار کرد: حضور نمایندگان و علمای تراز اول کشور‌های مختلف اسلامی در این اجلاس پرشور و بی‌سابقه بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در طی دو روز برگزاری همایش، دستاوردهای آن را مثبت و رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: این کنگره اجماع بزرگی بین علمای اسلامی در کلمه توحید و مسائل اساسی دنیای اسلام بوجود آورد.

استاندار قم با اشاره به اتفاق نظر همه مدعوین در زمینه مقابله جدی با اسلام تکفیری خاطرنشان کرد: نتیجه کنگره بسیار رضایت بخش بود و همهٔ علما از آن حمایت نمودند.

وی ملاقات شرکت کنندگان در کنگره با رهبر معظم انقلاب را تکمیل کننده اهداف این مراسم دانست و گفت: ابراز احساسات مدعوین نسبت به رهبر انقلاب بسیار با شکوه بود و برخورد شجاعانه، عالمانه و حکیمانه ایشان با مسئله رژیم صهیونیستی باعث رضایت خاطر و خشنودی آنان شد.

استاندار قم ضمن تقدیر از تلاش عالمانه علما و همکاری صمیمانه مردم و نهاد‌ها در طول دو روز برگزاری کنگره، تصریح کرد: مشارکت بسیار خوب مردم و عملکرد نهادهای نظامی و انتظامی موجب برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره شد.

آیت الله سعیدی امام جمعه قم نیز در این جلسه ضمن تشکراز برگزاری این مراسم ارزشمند، افزود: از جلوه‌های ویژه این حرکت ارزنده، می‌توان به نقش و ظرفیت بی‌بدیل حوزه علمیه و مرجعیت شیعه در بین علمای اسلام اشاره کرد.

وی پوشش رسانه‌ای توسط صدا و سیما را مطلوب و بی‌نقص دانست و تصریح کرد: این برنامه اثرگذار دینی، هم به تکفیری‌ها و هم به دولت‌های غربی حامی آن‌ها، قدرت اتحاد علمای اسلامی و نقش مرجعیت در جهان اسلام را ثابت کرد.

در ابتدای این جلسه گزارش‌هایی پیرامون برنامه‌های هفته بسیج، هفته استاندارد، قرارگاه فرهنگی نیروی انتظامی، بخش گردشگری کهک، و هفته کتاب توسط بخش‌های ذیربط ارائه شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon