ارزش بازار تجهیزات وای‌فای ۳ میلیارد دلار می‌شود

ارزش بازار تجهیزات وای‌فای 3 میلیارد دلار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سود بازار تجهیزات وای‌فای تا سال ۲۰۱۸ به سه میلیارد دلار خواهد رسید که رشدی بیش از ۵ برابر را نسبت به وضعیت کنونی نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، بازار تجهیزات وای‌فای اعم از حامل‌های مبتنی بر اکسس پوینت و هات اسپات تا سال گذشته دارای ارزش 527 میلیون دلاری بود که رشدی 9 درصدی را به نسبت سال 2012 نشان می‌داد.

مرکز تحقیقاتی اینفونتیک چنین رشدی را حاصل تجمیع سلول‌های کوچک دانسته و گفته که فروشندگان اصلی تجهیزات وای‌فای تا نیمه اول سال 2014 سیسکو، هواوی و راکاس وایرلس بوده‌اند.

مدیر ارشد تحقیقات اینفونتیک گفته که رانده شدن فعالان بخش وای‌فای توسط اپراتورهای ثابت و سیار به دنبال افزایش خدمات اشتراک پهنای باند، موجب ایجاد رشد چشم‌گیری در استفاده از تجهیزات مستقل وای‌فای در دنیا شده است.

فشار بر سر تقویت سرویس‌ها، توسعه استاندارد 802.11ac و ترکیب تکنولوژی وای‌فای با مزیت رقابتی هات‌اسپات 2.0 که امکاناتی نظیر مکالمه روی وای‌فای (VoWIFI) و مجازی سازی توابع شبکه (NVF) را ممکن می‌سازد، سود بازار وای‌فای را تا سال 2018 به سه میلیارد دلار خواهد رساند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک