تلاش آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از برگزاری نشست ژنو درباره اوضاع غزه و قدس

تلاش آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از برگزاری نشست ژنو درباره اوضاع غزه و قدس

خبرگزاری تسنیم: دیپلمات‌های غربی و اسرائیلی روز گذشته تاکید کردند که اسرائیل و آمریکا در تلاش هستند تا حدود ۲۰۰ کشور را از شرکت در نشست ویژه کنوانسیون ژنو برای بررسی اوضاع نوار غزه، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس منصرف کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیپلمات‌های غربی و اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفتند که آمریکا و اسرائیل در حال تلاش برای منصرف کردن حدود 200 کشور برای عدم شرکت در نشست ویژه کنوانسیون ژنو در اواسط دسامبر هستند. هدف اصلی از برگزاری این نشست بررسی اوضاع کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و شرق بیت المقدس خواهد بود.

بر اساس این گزارش نشست کنوانسیون ژنو قرار است با فشار شدید کشورهای عربی و فلسطینی ها برگزار شود و دعوتنامه مربوط به این نشست قرار است طی روزهای آینده ارسال شود. اوایل اوت در پی مخالفت اسرائیل با آزادسازی گروه آخر زندانیان فلسطینی و اعلام این رژیم مبنی بر ساخت 700 واحد مسکونی جدید در شرق بیت المقدس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز تصمیم گرفت تا عضویت فلسطین در 15 کنوانسیون بین المللی را امضا کند.

یکی از این کنوانسیون ها کنوانسیون چهارم ژنو بوده است که در خصوص حمایت از شهروندان غیر نظامی در مناطق جنگی و سرزمین های اشغال شده است.

این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطینی موجب شد تا تلاش های آمریکا برای تمدید مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین با شکست روبرو شود. چند هفته بعد اتحادیه عرب و فلسطین از دولت سوییس خواستند تا رسما خواستار برگزاری کنفرانسی بین امضا کنندگان این کنوانسیون شود.

هدف اصلی از برگزاری این نشست مذاکره در خصوص ادامه اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری و شرق بیت المقدس خواهد بود. تلفات انسانی ناشی از تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه نیز قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.

تاکنون 4 بار برای برگزاری نشست کنوانسیون چهارم ژنو تلاش صورت گرفته است که همگی این تلاش ها مربوط به تنش و درگیری بین اسرائیل و فلسطین بوده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان