دولت مصر با پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم موافقت کرد

دولت مصر با پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم: کابینه مصر با پیش نویس قانون مبارزه با تروریسم موافقت کرد که بر اساس آن اختیارات بیشتری به دولت برای ممنوعیت هر گروهی بنا به اتهاماتی از قبیل ضربه زدن به امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی داده می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، هیأت وزیران مصر روز گذشته به پیش نویس قانونی رأی دادند که به موجب آن دولت اختیارات بیشتری برای ممنوعیت هر یک از گروه ها بنا به اتهاماتی از قبیل ضربه زدن به امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی، پیدا می کند.
این قانون همچنین بر انحلال هر گروهی که دولت آن را «تروریستی» معرفی می داند، تاکید دارد.
بر پایه این گزارش پیش از ارجاع پیش نویس این قانون به رئیس جمهور جهت تائید نهایی و تبدیل آن به یک قانون، بایستی موافقت هیأت مشورتی قضایی کسب شود.
این در حالی است که مصر سال گذشته جماعت اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی اعلام کرد و دادگاه های مصر نیز احکام اعدام برای صدها نفر از اعضای این گروه صادر کرده اند.

گروه «اجناد مصر» مسئولیت عملیات علیه پلیس مصر را بر عهده گرفت

گروه موسوم به «اجناد مصر» با انتشار یک فیلم ویدیوئی مسئولیت اجرای 7 فقره عملیات علیه نیروهای پلیس در تعدادی از مناطق قاهره و استان الجیزه را بر عهده گرفت.
در این فیلم ویدیوئی انفجار در مقابل دانشگاه قاهره در تاریخ 2 آوریل گذشته نمایش داده شد و همچنین نشان می دهد که 3 بمب دست ساز در نزدیکی تجمع فرماندهان پلیس در میدان «نهضه مصر» کار گذاشته شده است.
وزارت بهداشت مصر در آن زمان اعلام کرد که در نتیجه وقوع سه انفجار یک افسر پلیس کشته و 5 افسر دیگر نیز زخمی شدند.
در این فیلم همچنین انفجار یک بمب دست ساز در میدان لبنان واقع در استان الجیزه در تاریخ 18 آوریل گذشته که طی آن یک افسر کشته شد، نمایش داده شده است.

دیدار السیسی با وزیر دفاع فرانسه برای بررسی همکاری های نظامی

«عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر که به پاریس سفر کرده است با «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه دیدار و درباره روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط و نیز همکاری نظامی بین دو کشور گفت وگو کرد و دو طرف به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک پرداختند.
در همین رابطه یک منبع عالی رتبه نظامی هر گونه امضای توافقنامه نظامی بین دو طرف مصری و فرانسوی برای فروش سلاح را رد کرد.
این منبع افزود که گفت وگوهای دو کشور همچنان ادامه دارد و به پایان نرسیده است و همکاری بین مصر و فرانسه در تمامی زمینه ها از جمله همکاری نظامی همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان