طرح‌های دانش‌بنیان گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند

طرح‌های دانش‌بنیان گیلان تسهیلات دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان گفت: طرح‌های دانش‌بنیان گیلان از محل اعتبارات صندوق توسعه و نوآوری تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید به حوزه پژوهش نگاه فراگیر داشته باشیم و طرح‌های دانش‌بنیان را در استان اجرایی کنیم.

وی افزود: در هر مجموعه ای که در حال فعالیت هستیم یک نگاه فراگیر داشته باشیم که می تواند مسیر جدیدی را باز کند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان گفت: باید اهداف کار را بشناسیم و در طول مسیر پله پله گام برداریم در این کار همه جانبه بودن بسیار تاثیرگذار است.

حسینی تصریح کرد: موضوعاتی است که کشور به آن رسیده یعنی باید اقتصاد نفتی را کنار گذاشت و اقتصاد دانش بنیان را مدنظر قرار داشت و قدم های بلند تری برای رسیدن به این هدف برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شعارهایی که انقلاب اسلامی ما بر اساس آن شکل گرفته امروزه باید آن را مجدد دنبال کنیم و به دنبال مصداق روز در زمان حال باشیم و این کار محقق نمی‌شود مگر اینکه برنامه درست داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان با تأکید بر اینکه اگر برنامه را بدانیم و بر اساس آن حرکت کنیم آنگاه تاثیر خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد:  مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دانش بنیان و توجه به علم و دانش و فناوری و زیرساخت موضوح اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که در تمام جلسات ماهانه خود این را به تمام مقامات گوشزد می‌کنند و این نشان می‌دهد ایشان حساسیت ویژه‌ای در این مورد دارند.

حسینی گفت: در این مورد حساسیت دارند و با توجه به مشکلات زیاد اقتصادی در حوزه اقتصاد دانش بنیان  نخستین پول را که 700 هزار میلیارد تومان است به صندوق توسعه و نوآوری اختصاص دادند، بنده به نمایندگی از استانداری اعلام می‌کنم هر طرحی که بتواند به اقتصاد استان کمک کند این بودجه‌ها به آن طرح‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های پراکنده که سبب هدر رفتن منابع می‌شود کنار گذاشته شود و با هماهنگی در قالب یک برنامه کامل کارهای تاثیر گزار انجام داد و سند توسعه استان در حال شکل گیری است و ما باید بر اساس سند توسعه استان کارها را پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گیلان گفت: اقتصاد دانش بنیان نیاز به نیروی انسانی برای هدایت و پیش برد دارد و باید ظرفیت ها را به طور کامل بشناسیم و بهترین مسیر را برای پیش برد اهداف انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon