دشمن از حرکت‌های خودجوش و انقلابی بسیج هراس دارد

دشمن از حرکت‌های خودجوش و انقلابی بسیج هراس دارد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت:‌ خواهران شهید در دوران دفاع مقدس، انقلاب و پس از آن الگوی بی‌بدیلی را از حضور زن مسلمان به جهان ارائه دادند و دشمن همواره از این‌گونه حرکت‌های خودجوش و انقلابی بسیج هراس دارد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه‌نیوز، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران در مراسم دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در حسینیه فاطمةالزهرا(س) با اشاره به اقدام حضرت امام(ره) در تشکیل بسیج 20 میلیونی گفت: معمار کبیر انقلاب بنیانگذار شجره طیبه‌ای بود که به لطف خدا هر سال و هر روز اثر بسیج در کشور ما و در منطقه و عالم مشخص‌تر می‌شود و به‌عنوان یک الگوی بسیار خوب برای تمام جهان و انقلابیون صادر می‌شود.

وی افزود: بسیج این شجره طیبه الهی با فرهنگی که ارائه داد ثابت کرد برای اسلام عزیز و برای تشیع و آرمان‌های امام راحل حاضر است در تمام عرصه‌ها فداکاری و جهاد کند و با تمام توانی که دارد و با نیت خالص برای قیام‌ها و حرکت خود با رهنمود ولی امر زمان به پیش برود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: خواهرانی که در دوران دفاع مقدس انقلاب به شهادت رسیدند مانند برادران برای کمک به قیام انقلاب اسلامی قیامی که نسبت آن به فرموده امام خمینی(ره) از نهضت امام حسین(ع) گرفته شده است فداکاری کردند و مانند برادران به شهادت رسیدند.

سردار کاظمینی اظهار داشت: عده‌ای از خواهران ما نیز فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و یا همسران‌شان را در راه انقلاب اسلامی به صحنه‌های نبرد فرستادند که اگر این حضور در روند انقلاب اسلامی و دفاع وجود نداشت ما با مشکل مواجه بودیم چرا که نیمی از جامعه ما خواهران هستند.

وی افزود: حماسه‌ای که خواهران به ثبت رساندند در تاریخ بی‌نظیر است و البته باید قبول کنیم الگوی تمام این حماسه‌ها از نهضت امام حسین(ع)‌ و حرکت زینب‌گونه‌ای که حضرت زینب(س) در عاشورا و بعد از آن در صحنه کربلا نشان داد گرفته شده و به‌عنوان یک سند تاریخی برای همه بشریت به ثبت رساند که یک زن مسلمان شیعه می‌تواند چه دفاعی از نهضت انقلاب و دین خدا بکند و این به معنای آن است که نقش زنان ما برای دفاع و برای اینکه در عرصه حمایت و عظمت اسلام ناب حضور داشته باشند الگو شده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اینکه خواهران شهیده ما در طول انقلاب و بعد از آن این حماسه‌ها را آفریدند به خاطر این است که الگوی خود را حضرت زینب(س) و حضرت زهرا(س) قرار دادند. حضرت زهرا(س) اولین شهید ولایت و اولین کسی که با تمام وجود برای دفاع از ولایت به صحنه آمد و جان خود را فدا کرد.

سردار کاظمینی گفت: صبر و تحملی که خانواده‌های شهدای ما به خصوص مادر شهیدان از خود نشان دادند الگوی آنها حضرت زینب کبری(س) بود چراکه اگر صحنه کربلا را بررسی کنیم می‌بینیم که حضرت زینب(س) فداکاری و ایثارگری‌های فراوانی از خود نشان دادند تا اسلام زنده و نجات‌بخش بشریت باشد.

وی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) اتفاق افتاد برای اینکه تا ابد هیچ کس جرأت نکند علیه اسلام وارد عمل شود و بزرگ‌ترین درسی که قیام امام حسین(ع) به ما داد این است که امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد دیگر کسی جرأت نخواهد کرد تحریفی را بر سنت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) وارد کند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: درست است زورگویان بعد از قیام امام حسین(ع) جنایت‌های زیادی کردند اما همه این جنایت‌ها به معنی این نیست که تحریفی انجام شده باشد. امام حسین(ع) خون خود را ریخت، جانش را فدا کرد و اهل‌بیتش را در صحنه کربلا جاودان گذاشت تا دیگر کسی جرأت نکند این کار را انجام دهد.

سردار کاظمینی تصریح کرد: این الگو، الگوی شهدای خواهر ما در کشور عزیزمان است؛ الگویی که دلیل موفقیت آن صبر و تحمل و فداکاری با نیت خالص و عمل صالح است.

وی گفت: امروز اگر ما یادواره شهیدان را برگزار می‌کنیم به این منظور است که در ذهن‌های خودمان این را مرور کنیم که قیام شهدای ما زنده است و انقلاب اسلامی ما زنده است و امروز نیز مانند گذشته نیاز به حمایت، دلسوزی، صبر، تحمل و دفاع از نهضت لازم است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: دومین دلیل برگزاری این یادواره‌ها این است که با شهدای انقلاب اسلامی میثاق ببندیم که ما نیز همان راه شما را ادامه خواهیم داد و هرگز عقب‌نشینی نمی‌کنیم و احساس اینکه مسیر حرکت‌مان را بخواهیم تغییر بدهیم در ذهن‌مان نخواهیم آورد و میثاق می‌بندیم برای ادامه راه که ما نیز مانند شما جان‌مان را فدا می‌کنیم.

سردار کاظمینی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم برای اینکه همه وجودمان را برای این نهضت فدا کنیم و همان روحیه‌ای را که شما داشتید ما نیز داشته باشیم و در مقابله با همه تهدیدات و حیله‌گری‌های دشمن مبارزه خواهیم کرد و اگر روزی دشمن علناً بر علیه ما حرکتی انجام می‌داد و نیاز بر این بود که ما در این حرکت علناً دفاع جانانه کنیم امروز اگر شیوه خود را عوض کنیم و اگر در زمینه تهدید نرم جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با ما وارد جنگ شده است برای ما فرقی نمی‌کند و حاضریم در این مسیر جان‌مان را فدا کنیم.

وی ادامه داد: اتصال ما به ولایت همواره وصل خواهد بود و با بصیرت همان مسیر و نقشه راه امام(ره)‌ را ادامه خواهیم داد و هرگز از اینکه احساس کنیم این یادواره‌ها برای ادامه مسیر نیاز نیست در ذهن نمی‌آوریم و هرچه بیشتر به یاد شهدا باشیم و این قدرت را به رخ دشمن بکشیم می‌توانیم در جنگ نرم با دشمن به پیروزی برسیم و شک نداریم که قدرت نرم اسلام عزیز با پشتوانه بسیار قوی با نگاهی که به قرآن کریم این معجزه الهی داریم و با اتصال‌مان به ولایت امامت و انتظار می‌توانیم در این مسیر پیروز شویم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ یادآور شد: ما شیعیان حضرت علی(ع) امروز انتظار می‌کشیم و حاضریم تمام وجودمان را برای بسترسازی ظهور فراهم کنیم و دشمن از این هراس دارید و از این حرکت‌های خودجوش انقلابی بسیج ناراحت و عصبانی است و اگر یک رفتاری را از جامعه ما پیدا کند که این رفتار نشان‌دهنده این باشد که مردم ایران روحیه انقلابی خود را از دست داده‌اند تمام توان رسانه‌ای خود را برای انعکاس آن وارد عمل می‌کند.

سردار کاظمینی اضافه کرد: رادیوهای بیگانه، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی ابزارهایی در دست دشمن هستند که اگر بررسی کنیم متوجه می‌شویم آنها از هر سوژه‌ای که احساس کنند نشان‌دهنده این است که ملت ایران مسیر انقلاب را ادامه نمی‌دهند با تمام توان به صحنه می‌آیند اما وقتی توان قدرت نرم ما به صحنه می‌آید حاضر به نمایش آن نیستند.

وی افزود: در این هفته صدها اقدام مؤثر در زمینه جنگ نرم انجام شد اما یکی از شبکه‌های بیگانه و سایت‌های بیگانه این قدرت بسیجیان را نشان نداد لذا ما افتخار می‌کنیم که با عزت و سربلندی مسیر شهدا را ادامه می‌دهیم و حاضریم از تمام وجود و هسته‌ای خود بگذریم و اعلام کنیم ما راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد:‌ خانواده‌های شهدا باید بدانند اگر ضعف یا نقطه ابهامی مشاهده می‌کنند به معنای کند شدن حرکت انقلاب اسلامی نیست. بلکه این دشمنان هستند که یک حادثه کوچک را بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی می‌کنند و ما به لطف خداوند شاهد هستیم امسال مردم ما علاقه‌شان را به ادامه مسیر انقلاب اسلامی بیشتر نشان می‌دهند.

سردار کاظمینی متذکر شد: اینکه ما یادواره شهدا برگزار کنیم و از خانواده آنها تجلیل کنیم آنها نیازی به این تجلیل‌ها ندارند و با میثاقی که با شهدای خود بستند اجر خود را از خدای خود می‌گیرند و ما امیدواریم یادواره شهدای بانوان را در طول سال بتوانیم در تهران برگزار کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: باید همواره به یاد داشته باشیم که ما نیاز به خودسازی داریم و مبارزه با نفس خودمان را نباید فراموش کنیم اگر نفس ما آلوده به گناه شود و فراموش کنیم که برای چه آفریده شده‌ایم و قیام امام حسین(ع) برای چه بوده است و دنیا پرستی و زرق و برق دنیا ما را بگیرد و مبارزه با نفس را فراموش کنیم آن روز ما نخواهیم توانست مسیر حرکت امام راحل را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon