سنای افغانستان پیمان‌های امنیتی با آمریکا و ناتو را تایید کرد

سنای افغانستان پیمان‌های امنیتی با آمریکا و ناتو را تایید کرد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که گفته می‌شد ناامنی‌های اخیر نمایندگان سنای افغانستان را در تایید امضای پیمان‌های امنیتی با آمریکا و ناتو دچار تردید کرده است لحظاتی قبل این پیمان به تایید این مجلس رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان سنای افغانستان لحظاتی قبل با اکثریت آرا پیمان‌های امنیتی این کشور با آمریکا و ناتو را تایید کرد.

این در حالی است که هفته گذشته پارلمان افغانستان نیز باوجود مخالفت‌های مردمی این پیمان‌ها را تایید کرده بود.

نمایندگان سنای افغانستان با 65 رای موافق در برابر 7 رای مخالف پیمان‌های امنیتی کابل-واشنگتن و افغانستان-ناتو (سوفا) را به تایید رساندند.

بر اساس این پیمان‌ها نحوه حضور و ماموریت نیروهای خارجی در افغانستان پس از 2014 تعیین می‌شود.

بر اساس پیمان امنیتی کابل و واشنگتن نیروهای خارجی پس از پایان سال 2014 میلادی به ماموریت نظامی خود در افغانستان پایان داده و تنها ماموریت آموزش و مشاوره به نیروهای نظامی این کشور را بر عهده خواهند داشت.

با این حال رسانه‌های آمریکایی از دستور مخفیانه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور مبنی بر گسترش عملیات نظامی نیروهای این کشور در خاک افغانستان در سال 2015 خبر می‌دهند که به باور مردم افغانستان این موضوع نقض آشکار پیمان امنیتی کابل و واشنگتن است.

از سوی دیگر، طالبان به عنوان اصلی ترین گروه مسلح مخالف دولت افغانستان اعلام کرده بود که امضای پیمان‌های امنیتی این کشور با آمریکا و ناتو را به معنای ادامه جنگ و ناامنی می‌دانند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان