انتقاد عفو بین‌الملل از خشونت پلیس علیه مردم آمریکا

انتقاد عفو بین‌الملل از خشونت پلیس علیه مردم آمریکا

خبرگزاری تسنیم: در حالی که اعتراضات نسبت به تصمیم هیات منصفه در خصوص پرونده قتل مایکل براون در فرگوسن ادامه دارد ،عفو بین‌الملل از مقام‌های آمریکایی خواسته است تا علیه استفاده از نیروی کشنده توسط نیروهای پلیس اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عفو بین الملل امروز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به حوادث اخیر شهر فرگوسن تاکید کرد که "آمریکا باید علیه بدرفتاری و استفاده از نیروی کشنده توسط نیروهای پلیس اقدام کند."

بر اساس این گزارش عفو بین الملل افزود: دولت آمریکا باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا مطمئن شود تا اقدامات پلیس در سراسر این کشور مطابق با قوانین بین المللی و استانداردهای حقوق بشر از جمله استفاده از نیروی کشنده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دادگستری آمریکا در جمع آوری اطلاعات دقیق و جامع در خصوص استفاده از زور توسط پلیس شامل تعداد افرادی که به علت شلیک پلیس کشته یا زخمی شده اند ناکام بوده است.

روز دوشنبه هیات منصفه فرگوسن مامور پلیس قاتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی را بی گناه تشخیص داده است.

صدور این رای در خصوص بی گناهی دارن ویلسون موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شده است. در تازه ترین درگیری ها پلیس سنت لوییس اقدام به بازداشت 3 نفر دیگر کرده است. پیش از این نیز پلیس در روز سه شنبه 44 نفر و شب قبل از آن نیز 61 نفر دیگر را بازداشت کرده بود.

پلیس سنت لوییس اعلام کرده است که هرگونه حضور اعتراض آمیز در خیابان های فرگوسن را تجمع غیر قانونی ارزیابی خواهد کرد و معترضان بازداشت خواهند شد.

جی نیکسون فرماندار میسوری نیز تعداد نیروهای گارد ملی را از 770 به بیش از 2200 نفر افزایش داده است. در جریان این اعتراضات به اموال و اماکن شهر فرگوسن خسارات زیادی وارد شده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز این شهر را محدود کرده است. جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده ها ساختمان طعمه حریق شده است.ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان