سفر عباس به قاهره برای شرکت در نشست کمیته طرح صلح عربی

سفر عباس به قاهره برای شرکت در نشست کمیته طرح صلح عربی

خبرگزاری تسنیم: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امشب در راه بازگشت از آفریقای جنوبی، وارد قاهره پایتخت مصر می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های فلسطین، «محمود عباس» امشب وارد قاهره می شود و قرار است با حضور «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در نشست کمیته طرح صلح عربی شرکت نماید.

در همین رابطه مالکی در اظهاراتی به رادیو صدای فلسطین گفت که عباس ساعت 9 امشب به وقت محلی وارده قاهره می شود.

عباس روز سه شنبه به آفریقای جنوبی سفر کرد تا با «جاکوب زوما» رئیس جمهور آن دیدار کند.

مالکی همچنین اظهار داشت که عباس روز شنبه آینده در نشست کمیته طرح صلح عربی که برای بررسی موضوع ارائه طرح فلسطینی پایان اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

کمیته طرح صلح عربی متشکل از وزرای خارجه و نمایندگان دائمی اتحادیه عرب اعم از مصر، بحرین، عربستان، مغرب، فلسطین، قطر، کویت و امارات به اضافه «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب است.

طرح صلح عربی که در اجلاس عربی در سال 2002 به تصویب رسید، بر عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی سال 1967، تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس و پیدا کردن راه حل عادلانه برای قضیه آوارگان فلسطینی در مقابل عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل تاکید دارد اما از آن سال تا کنون اسرائیل با این طرح مخالفت می کند.

طرح فلسطین که عباس قصد دارد آن را به شورای امنیت ارائه کند، بر پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی تا اوایل نوامبر 2016 و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس تاکید دارد.

انتهای پیام/پ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان