گردش مالی کاشت توتون در مریوان سالانه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال است

گردش مالی کاشت توتون در مریوان سالانه بالغ بر 130 میلیارد ریال است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان با اشاره به مزایای کاشت توتون در کردستان گفت: فقط در شهرستان مریوان گردش مالی کاشت توتون ۱۳۰ میلیارد ریال در سال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، محمد آیینی ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان سقز با اشاره به وضعیت کارخانه دخانیات سقز اظهار داشت: اقدامات مناسبی برای نصب 3 خط تولید در دخانیات سقر انجام شده است که اتمام این کار در آینده نزدیک اشتغال زایی مناسبی را در شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اهمیت کشت توتون در کردستان گفت: اعطای وام بدون بهره و بدون استفاده از سیستم بانکی، گردش مالی زیاد، فروش بدون واسطه از مزایای فعالیت در عرصه کشت توتون است.

مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان تصریح کرد: فقط در شهرستان مریوان گردش مالی کاشت توتون 130 میلیارد ریال در سال است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی مجدد کارخانه دخانیات سقز گفت: برای تجهیز وسائل و آزمایشگاه دخانیات سقز3 میلیارد ریال به تهران به منظور تصویب پیشنهاد شده است.

آیینی سقز را از مناطق مستعد برای کشت توتون نام برد و گفت: کشت توتون نسبت به چغندر قند آب کمتری نیاز دارد و در دشت لگزی می‌توان به آسانی آن را کشت کرد و کشاورزان هم بهره خوبی از کشت این محصول خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در شهرستان از کشت توتون اسقبال کنند مزایای خوبی از سوی دخانیات به آنها تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت دخانیات استان کردستان با اشاره به اینکه توتون تولید شده کردستان جزو مرغوب ترین توتون‌ها در سطح کشور است گفت: شرکت دخانیات از کشاورزانی که در جهت کاشت توتون فعالیت کنند حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه، از سال 89 بحث نوسازی و تجهیز کارخانه دخانیات شهرستان سقز در دستور کار شرکت دخانیات قرار دارد ، افزود: در راستای برنامه‌های آمایش سرزمین، برنامه نوسازی این کارخانه هم در دستور کار دولت قرار گرفت.

آیینی گفت: این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی این شهرستان به دخانیات سقز منتقل شده است، که سالانه یک میلیارد نخ سیگار را در 2 شیفت کاری تولید خواهد کرد.

فرماندار شهرستان سقز هم در این دیدار با بیان اینکه، دخانیات سقز ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت در کردستان است اظهار کرد: تلاش جهت ترویج کشت توتون در شهرستان پیگیری می‌شود.

وی گفت: اشتغال زایی از جمله اولویت‌های دولت است که با راه‌اندازی دوباره دخانیات سقز گام مهمی در راستای اشتغالزایی در شهرستان سقز برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon