اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است


اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند 4 هزار میلیارد تومان اعتبار است

خبرگزاری تسنیم: معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: تاکنون ۶۹ درصد از این قانون در کشور اجرا شده و برای اجرایی کردن ۳۰ درصد باقی مانده چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام مهدی فقیهی بعدازظهر امروز در همایش هم‌اندیشی قضات شاهد و ایثارگر فارس اظهار داشت: هویت بنیاد شهید باید از یک بنیاد خدماتی صرف تغییر یابد و تعاملات با ایثارگران دو سویه باشد.

وی گفت: نظام ما از ابتدا به دلیل فرهیختگی ایثارگران شکل گرفت و در بقا نیز به ایثارگران نیازمند است بنابراین به ایثارگران باید به عنوان ظرفیت‌های بنیاد شهید نگریسته شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شناسایی شش هزار نخبه در جامعه ایثارگران کشور، افزود: باید روی این نخبگان سرمایه‌گذاری شود و طرحی در این زمینه آماده شده است. 

اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه آرامش مهمترین و  نخستین نیاز جامعه ایثارگر است، گفت: جامعه ایثارگر که فداکاری و جهاد را  به نهایت رساندهاند، وفاداران انقلاب هستند و اگر دلسرد شوند، به جریان اصلی انقلاب ضربه زده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با اشاره به معوقات ایثارگران در چند سال گذشته اظهار داشت: در شش ماه گذشته با یک حرکت جهادی معوقات ایثارگران را که به تایید ذی‌حساب دولت رسیده بود و نزدیک به سه هزار میلیارد تومان بود، به طور کامل پرداخت شد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برای حمایت و صیانت از ایثارگران قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال گذشته به تصویب رسیده است، گفت: تاکنون 69 درصد از این قانون در کشور اجرا شده و برای اجرایی کردن 30 درصد باقی مانده حدود چهار هزار و 100 میلیارد تومان نیاز است.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه دولت موظف است که 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران را پرداخت کند، گفت: جامعه هدف بنیاد شهید 550 هزار جانباز، 220 هزار شهید، 42 هزار آزاده و در مجموع سه میلیون و 270 هزار نفر است که برای کارهای درمانی آن‌ها به دو هزار و 200 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی افزود: 668 میلیارد تومان برای کارهای درمانی ایثارگران به بنیاد شهید اختصاص یافته و از 258 دستگاه نیز 185 میلیارد اعتبار برای این امر دریافت شده است ولی هنوز با کسری بودجه در امور درمانی مواجه هستیم.

نهادها موظفند 25 درصد اشتغال خود را به ایثارگران اختصاص دهند

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در کشور قوانین خوبی در حوزه ایثارگران تدوین شده است از جمله اینکه نهادها موظفند 25 درصد اشتغال خود را به ایثارگران اختصاص دهند ولی در امر اجرای این قوانین دچار مشکلاتی هستیم.

حجت الاسلام فقیهی تاکید کرد: تصمیم‌گیری در حوزه ایثارگران بر اساس یک مصوبه نیست بلکه به کارهای کارشناسی نیازمند است و بنیاد شهید در حد بضاعت خود در این امر تلاش می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با تاکید بر اینکه ایثارگران بیش از هر چیز به اکرام در حوزه قضایی دارند، بیان کرد: تکریم قشر ایثارگر نه تنها وظیفه اقشار مختلف جامعه بلکه وظیفه قضات نیز هست.

حجت الاسلام فقیهی بیان کرد: نخستین اقدامی که بنیاد شهید برای رفع مشکل ایثارگران در حوزه قانونی انجام داده، تعامل با مجلس بوده است.

آسیب‌شناسی حوزه قانون‌گذاری در امور ایثارگران با همکاری دانشگاه‌ها

وی عنوان کرد: بنیاد شهید در یکسال گذشته با تعامل با دانشگاه‌ها در مرکز دانش‌پژوهی بنیاد شهید به آسیب‌شناسی حوزه قانون‌گذاری در امور ایثارگران پرداخته است.

حجت الاسلام فقیهی گفت: اگر در استان فارس شورای حل اختلاف ایثارگری راه‌اندازی شود، دیگر نیازی نیست که کارهای قانونی این قشر به دادگاه‌ها کشیده شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید با بیان اینکه آخرین مصوبه‌ای که در حوزه ایثارگران به تصویب رسیده طرح حق صیانت و نگهداری پدران و مادران شهدا است، گفت: در حال حاضر در کمیسیون دولت یک چهارم طرح‌های مطرح متعلق به بنیاد شهید است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon