بروجردی: مذاکرات هسته‌ای با نگاه رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود

بروجردی: مذاکرات هسته‌ای با نگاه رهبر معظم انقلاب هدایت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: با مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نگاه ویژه‌ مقام معظم رهبری این مذاکرات به سمت و سوی درست هدایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علاءالدین بروجردی در حاشیه مراسم بسیجیان قوه مقننه در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید از خواسته‌های خود کوتاه بیایند و تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی لغو کنند، هرچند آن‌ها نیز از طرف کنگره و رژیم صهیونیستی تحت فشار هستند.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده از دستاوردهای هسته‌ای نظام دفاع کرده است و امروز نیز مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره داشتند. آمریکا و قدرت‌های استعمارگر تلاش بسیار زیادی کردند تا ملت ایران شکست بخورد اما نتوانستند چراکه ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید. به‌نظر من به‌زودی نیز این توافق هسته‌ای به نتایج مثبتی می‌رسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث اصلی در مذاکرات در حوزه پروژه آب سنگین اراک است.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها معتقدند باید این راکتور هسته‌ای تعطیل شود اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی در تمامی جلسات بر این موضوع تأکید کردند که جمهوری اسلامی اجازه تعطیلی راکتور هسته‌ای اراک را نمی‌دهد. امروز من اعلام می‌کنم آمریکایی‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند و تیم‌های فنی هسته‌ای آمریکا به این موضوع اذعان دارند، موضوع بعدی اصل غنی‌سازی است. غنی‌سازی هسته‌ای یک دستاورد بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی است و تیم مذاکره‌کننده ایرانی نیز بر این موضوع تأکید کرده و اجازه ندادند خواسته‌های غربی‌ها به ثمر بنشیند.

بروجردی ادامه داد: حتماً با مصوبات شورای عالی امنیت ملی و نگاه ویژه‌ مقام معظم رهبری این مذاکرات به سمت و سوی درست هدایت می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش در سطح منطقه گفت: داعش دست‌پرورده غربی‌ها است، آ‌ن‌ها می‌خواهند چهره‌ای خشن را از اسلام به جهانیان معرفی کنند بر همین اساس است که وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید "داعش یک دولت اسلامی است" و بنابراین رفتارهای غربی بر مبنای همین رویکرد شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجلاس علیه تکفیر که در قم تشکیل شد زمینه‌های مبارزه با داعش را بسیار گسترده کرد. امروز اسلام عنوان کرد که خروجی‌اش داعش نیست و نیز جایگاه فرهنگ اهل‌بیت(ع) ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon