بهره‌مندی کردستان از فضاهای فرهنگی از میانگین کشوری پایین‌تر است

بهره‌مندی کردستان از فضاهای فرهنگی از میانگین کشوری پایین‌تر است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم مریوان و سرو‌آباد در مجلس گفت: استان کردستان از نظر دارا بودن فضاهای آموزشی و فرهنگی از میانگین شاخص‌های کشوری پایین‌تر است و برخورداری از فضاهای آموزشی در استان بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، امید کریمیان عصر امروز در مراسم افتتاح 2 مدرسه 12 کلاسه در شهرستان مریوان به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: مدرسه یکی از زیر بناهای فرهنگی برای جامعه بشری است و از طریق این مکان انسان شروع به علم آموزی می‌کند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های یادگیری علم و فرهنگ استفاده از ظرفیت مدارس است چرا که در این اماکن می‌توان ضمن فراگیری علم و دانش حسن اخلاق را نیز از مربیان آموخت.

نماینده مردم مریوان و سرو‌آباد در مجلس با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت و توسعه یادگیری علم و دانش توسط افراد درون جامعه است تصریح کرد: می‌توان جامعه را با توسعه زیرساخت‌های آموزشی به پیش برده و توسعه همه جانبه را فراهم کرد.

وی گفت: استان کردستان از نظر دارا بودن فضاهای آموزشی و فرهنگی از میانگین شاخص‌های کشوری پایین‌تر است و برخورداری از فضاهای آموزشی در استان بسیار کم است.

کریمیان با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: متاسفانه در جنگ تحمیلی بسیاری از فضاهای فرهنگی و آموزشی همچون مدارس مورد تهاجم دشمن بعثی قرار گرفت که این امر لطمه‌ای بسیار بزرگ بر فضاهای موجود وارد کرد.

وی گفت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی با تاخیر چند ساله مدرسه سازی در شهرستان مریوان شروع شد و به دنبال آن نیز دشمنان ایران اسلامی با اعمل تحریم علیه این کشور مشکلاتی برای مردم به وجود آوردند و کمبود بودجه بسیاری از پروژه‌ها را متوقف کرد.

نماینده مردم مریوان و سرو‌آباد در مجلس تأکید کرد: در چند سال گذشته برای ساخت و تجهیز و تعمیر مدارس از ظرفیت خیران مدرسه ساز استفاده شده است.

وی گفت: وضعیت برخی از مدارس سطح شهرستان مریوان به گونه‌ای است که اگر در بازسازی آنها تاخیر شود وقوع حادثه‌ای دلخراش دور از ذهن نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon