استان کردستان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

استان کردستان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: متاسفانه استان کردستان از جمله استان‌های کشور است که از کمبود فضاهای آموزشی رنج می‌برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، شهرام سعیدی عصر امروز در مراسم افتتاح 2 مدرسه 12 کلاسه در شهرستان مریوان به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: کمبود فضاهای آموزشی یکی از مشکلات موجود در بحث ساخت مدارس برای پوشش کامل جمعیت است و این معضل نیز با اعتبارات موجود حل شدنی نیست.

وی گفت: تامین اعتبار برای تملک فضاهای آموزشی مربوط به کل کشور است و با توجه به این نکته که تناسبی بین نیازهای جامعه و میزان فضاهای موجود از نظر افزایش جمعیت و روند روبه رشد شهرنشینی وجود ندارد با مشکل فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان تصریح کرد: تلاش برای ایجاد فضای مناسب و تملک مکان انجام شده است اما نمی‌توان با شرایط موجود و به ویژه نبود اعتبارات کافی اقدامات مفیدی انجام داد و شرایط را به حد مطلوبی رساند.

وی گفت: بانه و مریوان از جمله شهرستان‌هایی در استان کردستان هستند که کمبود فضاهای آموزشی بیشتر محسوس است بر همین اساس نیز تلاش بر این بوده است که از منابع مختلف برای رفع مشکلات این 2 شهرستان استفاده شود.

سعیدی میزان همکاری افراد خیر بانه را نسبت به مریوان بیشتر عنوان کرد و افزود : برای ایجاد فضاهای جدید آموزشی باید از اعتباراتی استفاده کنیم که از بین خیران جمع آوری می‌شوند.

وی گفت: در شهرستان مریوان برای مشارکت دادن بخش خصوصی اقدامات بیشتری باید صورت بیرد و بتوان فعالیت خیران در این شهرستان را بیش از گذشته ارتقا داد تا بخشی از مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon