دومین خبرنگار افغان به دلیل انتشار مطلب توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی بازداشت شد

دومین خبرنگار افغان به دلیل انتشار مطلب توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی بازداشت شد

خبرگزاری تسنیم: پلیس ولایت «پنجشیر» در شمال افغانستان خبرنگار دو هفته‌نامه دولتی پنجشیر را به دلیل شکایت علیه او به منظور انتشار شعری توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان با تأیید بازداشت خبرنگار نشریه پنجشیر گفت: جبران پس از انتشار شعری به نام «شکایت نامه» بازداشت شده است.

اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالجبار جبران» خبرنگار بازدداشت شده در انتشار مطلبی که در شماره 121 دو هفته‌نامه پنجشیر چاپ شده و باعث واکنش روحانیون افغانستان گردیده، نقشی نداشته است.

جامعه روحانیون و علمای پنجشیر انتشار این شعر را کفرآمیز خوانده و گفته‌اند: باید تمامی مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ مورد پیگرد قانون قرار گیرند.

در کمتر از 2 ماه، این دومین خبرنگار در افغانستان است که در این کشور به دلیل آنچه نشر مطالب کفرآمیز خوانده شده، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

چندی پیش روزنامه انگلیسی زبان «افغانستان اکسپرس» نیز به دلیل نشر یک مطلب که محتوای آن توهین به مقدسات و کفرگویی خوانده شد، توقیف شد و مسئولان آن به دادستانی کل افغانستان معرفی شدند.

هرچند مسئولان این روزنامه، از نشر این مطلب که به موضوعات دینی و اسلامی پرداخته شده بود، پوزش و معذرت خواستند اما «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان خواستار پیگیری موضوع شده و به وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور دستور داد تا مسئولان این روزنامه را به دادستانی معرفی نماید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان