مانور آمادگی معلولان مقابل بلایای طبیعی در سمنان برگزار می‌شود

مانور آمادگی معلولان مقابل بلایای طبیعی در سمنان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان سمنان از برگزاری مانور آمادگی معلولان مقابل بلایای طبیعی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد مطیعی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت:‌ این مانور در هشت شهرستان استان سمنان و به مناسبت هفته معلولان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای آمادگی معلولان برای مواجهه با بلایای طبیعی برنامه ریزی شود عنوان کرد: برگزاری این‌گونه مانورها، که با همکاری جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای افزایش این آمادگی است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته معلولان در این استان عنوان کرد: در این هفته زنگ انشا با موضوع معلولان در مدارس استان سمنان برگزار می‌شود.

مطیعی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان استان سمنان در این زنگ انشا درباره وضعیت معلولان و موانع و مشکلات آنان برای زندگی روزمره آشنا شده و برای آن راهکار ارائه می‌دهند.

وی  با اشاره به موارد مورد توجه دانش آموزان در این مشابقه انشا نویسی، مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولان و نیز توجه به شکلات آنان از سوی دانش آموزان استان سمنان را از جمله اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: به منظور آشناسازی دانش‌آموزان استان سمنان با موضوع معلولیت و نحوه برخورد آنان با این قشر از جامعه، مراسم های سخنرانی درون‌مدرسه‌ای در مدارس استان سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی اصول و مبانی توانمندسازی معلولان با محوریت مددکاران حوزه توانبخشی، از دیگر برنامه‌های هفته معلولان در استان سمنان بود که مطیعی به آن اشاره داشت.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon