مطبوعات محلی ظرفیتی برای ایجاد بلوغ در توسعه فرهنگی جامعه هستند‌

مطبوعات محلی ظرفیتی برای ایجاد بلوغ در توسعه فرهنگی جامعه هستند‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور با بیان اینکه شش کمیته در این اتحادیه مشغول به فعالیت است، گفت: مطبوعات محلی ظرفیتی برای ایجاد بلوغ در توسعه فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن حیدری عصر امروز در نشست مدیران مسئول نشریه‌های محلی گیلان با مسئولان اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و مطبوعات در انتقال فرهنگ در بین مردم، اظهار کرد: شاید داشتن استراتژی برای هدایت سرچشمه فکری رسانه‌ها امروزه حلقه‌ مفقوده‌ای باشد که باید برای آن چاره‌ای اندیشید به همین دلیل برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها با نخبگان و صاحبان اندیشه در رسانه بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مطبوعات به عنوان پاره‌ای از تن جامعه باید در گستره جهانی ارز اندام کنند، افزود: مطبوعات محلی می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد بلوغ در توسعه فرهنگی جامعه باشند و اتحادیه مطبوعات محلی کشور در تلاش است تا مسیر جدید را برای این مطبوعات خلاق ایجاد کند.

مدیرعامل اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور با اشاره به اینکه اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این اتحادیه در شش کمیته و به صورت مستقل در حال فعالیت است و به منظور حمایت از رسانه‌های محلی در استان‌ها تشکیل شد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جمعیت دو میلیون و 480 هزار نفری استان، اظهار کرد: درصد میانگین باسوادی در استان 87 درصد و در کشور 85 درصد است که نشان از درصد بالای نخبگان و فرهنگ بالای این استان دارد.

فیروز فاضلی با بیان اینکه به نسبت جمعیت موسسات فرهنگی و هنری گیلان زیاد است، افزود: این استان 166 نشریه در حال انتشار دارد و در بین استان‌های کشور رتبه نخست را در زمینه انتشار نشریه به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اهالی قلم این استان اهل تولید خبر و محتوا هستند، گفت: دامنه گستره برخی از مطبوعات استان کشوری و حتی جهانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مطبوعات محلی از جایگاه بالایی در بین گیلانی‌ها برخوردارند، خاطرنشان کرد: مراجعه به مطبوعات در استان روند رو به افزایشی دارد.

فاضلی با بیان اینکه ارزش تولید خبر بیشتر از انعکاس خبر است، تاکید کرد: در تولید خبر دید نقادانه خواسته و ناخواسته وجود دارد و فرد نقاد تمام ابعاد موضوع از جمله ضعف‌ها و قوت‌ها را می‌بیند و آن را منعکس می‌کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon