بازداشت صدها نفر در کالیفرنیا در ارتباط با اعتراضات فرگوسن

بازداشت صدها نفر در کالیفرنیا در ارتباط با اعتراضات فرگوسن

خبرگزاری تسنیم: پلیس لس‌آنجلس در پی تجمع معترضان به حکم دادگاه قاتل نوجوان سیاه‌پوست منطقه فرگوسن اقدام به بازداشت گروهی صدها نفر از مردم این شهر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، مردم لس‌آنجلس و اوکلند در سومین شب اعتراضات در آمریکا به کشته شدن نوجوان سیاه‌پوست توسط یک افسر پلیس سفیدپوست در خیابان‌ها حاضر شده علیه سیاست‌های دولت اوباما شعار دادند.

با وجود بازگشت آرامش نسبی به فرگوسن پس از دو روز و در پی صدور حکم منع قرار تعقیب برای افسر قاتل مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست کالیفرنیا شاهد شبی پرتنش بود.

در لس‌آنجلس و اوکلند معترضان به‌نشانه همبستگی با خانواده مایکل براون به خیابان‌ها ریختند و علاوه بر مسدود کردن برخی خیابان‌ها با نیروهای پلیس نیز درگیر شدند.

پلیس لس‌آنجلس نیز با محاصره گروهی از معترضان اقدام به بازداشت دسته‌جمعی آنها کردند. بک چارلی، رئیس اداره پلیس لس‌آنجلس در این باره گفت: زمانی که آنها از همکاری با ما سر باز زدند و زمانی که اوضاع خطرناک شد، آن‌گاه ما وارد عمل شدیم.

این بازداشت‌ها پس از چندین ساعت راهپیمایی مردم لس‌آنجلس صورت گرفت. بین 200 تا 300 نفر ساعت‌ها در خیابان‌های شهر تظاهرات کردند و اقدام به مسدود کردن خیابان‌ها کردند. پلیس در مقطعی برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در شیکاگو نیز پس از برگزاری تظاهرات سه معترض بازداشت شدند. در جریان این تظاهرات مردم با سر دادن شعارهایی مانند عدالت برای مایکل براون نسبت به تبعیض نژادی در جامعه آمریکا اعتراض کردند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان