۲۰۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی به مناطق روستایی تعلق گرفت

200 میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی به مناطق روستایی تعلق گرفت

خبرگزاری تسنیم: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع از ۳۶۰ میلیارد تومان بودجه استان، ۲۰۰ میلیارد به مناطق محروم اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، قربانعلی سعادت عصر امروز در نشست توسعه روستایی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: هدف دولت توانمندسازی روستاها در ابعاد مختلف است. در این باره عمران روستایی از ابتدای انقلاب اسلامی به شکل مناسبی مثل احداث مدرسه و جاده، برق رسانی و آب رسانی تحت عنوان محرومیت زدایی برای روستاهای بالای 20 خانوار آغاز شده است.

وی بیان کرد: ما عمران روستایی و یا محرومیت زدایی روستاها را به عنوان زیرساخت‌های تولید تلقی می‌کنیم چون فردی که در روستا زندگی می‌کند باید امکاناتی ماننده جاده، برق و گاز داشته باشد تا بتواند به تولید مشغول شود.

سعادت تصریح کرد: 100میلیارد تومان از 218 میلیارد تومان بودجه استان به روستاها تعلق پیدا کرده و از 166 میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی، 100 میلیارد به این مناطق روستایی تخصیص یافته بنابراین از مجموع 360 میلیارد تومان 200 میلیارد به مناطق محروم اختصاص یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 15 درصد بودجه کل کشور به آذربایجان غربی تخصیص یافته است افزود: این بودجه توسط دستگاه‌های اجرایی استان مدیریت می‌شود چون یک ضوابط اجرای بودجه در مجلس شورای اسلامی تعیین شده و دولت آن را نوشته و مشخص می‌کند که مدیران استانی این بودجه را باید چگونه هزینه کنند بنابراین عملا مدیر از خود اختیاری ندارد.

سعادت با تاکید بر اینکه از شاخصه‌های توسعه استان توسعه انسانی است تصریح کرد: شاخصه‌های توسعه انسانی آموزش و سلامت بوده و در این باره آذربایجان غربی در بخش آموزش نسبت به متوسط کشور استان 28‌ ام و در توسعه سلامت استان 29 ام است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود 1200 روستای مرزنشین در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بی شک از این ظرفیت می‌توان به عنوان پایگاه توسعه صادرات غیرنفتی استفاده کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon