برنامه جامع مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی تصویب شد

برنامه جامع مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: برای مدیریت آب‌های زیرزمینی برنامه جامعی تهیه شده که به تصویب شورای عالی آب رسیده و شامل ۱۵ طرح است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حمید چیت‌چیان شامگاه دیروز در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس و مدیران آب و برق استان اظهار داشت: 2 نیروگاه با استفاده از فناوری‌هایی که بالاترین راندمان را داشته و آلودگی ایجاد نکند و بطور مطمئن فعالیت کند، احداث می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با فاضلاب شهر‌ها و آبرسانی فعالیت‌های خوبی در جریان است و این کارها را با مشارکت، فعالیت و حضور بخش خصوصی توسعه می‌دهیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: مهمترین مسئله در مورد آب این بوده که خطیرترین مسئولیت ما در زمان حاضر مدیریت مصرف به ویژه در بخش کشاورزی است، همان‌طور که استاندارمرکزی گفت دولت بایستی به این مسئله توجه و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص دهد.

چیت‌چیان با اشاره به مدیریت آب‌های زیرزمینی گفت: برای مدیریت آب‌های زیرزمینی برنامه جامعی تهیه شده که به تصویب شورای عالی آب رسیده، 15 طرح است که اجرا می‌شود و اعتبارات مورد نیاز از سرجمع اعتبارات وزارت نیرو اختصاص داده شده است.

وی افزود: اگر اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه سال 94 به تصویب برسد از سال آینده تحولات آشکاری را در رابطه با مدیریت آب به ویژه آب‌های زیرزمینی شاهد هستیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: استفاده از پساب فاضلاب‌های شهری بسیار حائز اهمیت بوده و به طور خاص سیاست استفاده از پساب فاضلاب شهری به ویژه برای بخش صنعت مورد تاکید و بازچرخانی مجدد آب در صنعت با اهمیت است.

چیت‌چیان با اشاره به انتقال پساب از تهران به زرندیه گفت: انتقال پساب از تهران به زرندیه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در صورت امکان این انتقال انجام شود، منطقی است که بخشی از پساب به زرندیه انتقال یابد به شیوه‎ای که متضمن بهره‌وری بالا باشد.

وی افزود: موضوع انتقال آب از مناطق مجاور به جد مطالعه می‌شود، درباره آلودگی ناشی از فعالیت نیروگاه باید گفت که تا زمانی که گاز در اختیار ما است از آن استفاده می‌شود co2 تولید می‌شود که آلودگی ندارد و مشکلات دیگری مانند اثرگلخانه‎ای ایجاد می‌کند و این موضوع به مسائل ناحیه‎ای و منطقه‎ای ارتباط پیدا نمی‌کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما داوطلب استفاده کامل از سوخت گاز طبیعی در نیروگاه‌ها هستیم اما محدودیت‌هایی وزارت نفت دارد.

چیت‌چیان با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج فقط مختص به زمان جنگ نیست، بسیج برای همه زمان‌ها و یک گفتمان برخاسته از تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) است و هر زمان باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

وی افزود: تهدید فقط تهدید نظامی نیست تهدیدات گوناگونی مانند تهدیدات سایبری، زیستی و اطلاعاتی وجود دارند، تمام کشورهای اطراف ما دچار مشکلات بزرگی هستند و ایران به صورت یک جزیره امن در حال توسعه و پیشرفت است و این به برکت حضور بسیج مردم در تمام صحنه‌ها است.

وزیر نیرو تصریح کرد: عراق که مورد تهاجم داعش قرار گرفته، وقتی حضور مردم در صحنه پررنگ می‌شود عقب نشینی داعش را می‌بینیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon