عفو بین‌الملل اقدام دولت مصر در تخریب منازل در مرز غزه را محکوم کرد

عفو بین‌الملل اقدام دولت مصر در تخریب منازل در مرز غزه را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین‌الملل، روز پنجشنبه اقدام دولت مصر در اخراج صدها تن از ساکنان منطقه حائل در مرز این کشور با غزه و تخریب منازل آنها را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل، روز گذشته در بیانیه‌ای اخراج صدها تن از ساکنان منطقه حائلی که ارتش مصر در حال ایجاد آن در مرزهای مشترک این کشور با نوار غزه است، محکوم کرد و خواستار پایان دادن به عملیات «تخریب» منازل و «اخراج اجباری» ساکنان (این منطقه) شد.

ایجاد منطقه حائل از تدابیر امنیتی اخیر ارتش مصر در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی است که از زمان سرنگونی «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری مخلوع مصر در ژوئیه 2013، حملات علیه نیروهای امنیتی این کشور را افزایش داده‌اند.

در اوایل اکتبر گذشته و چند روز پس از حمله خونین به ارتش مصر در شمال شبه جزیره سینا که به کشته شدن 30 نظامی منجر شد، نظامیان با کار گذاشتن دینامیت منازل واقع در نزدیکی مرز غزه را منفجر می‌کردند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود تأکید کرد دولت مصر «قوانین بین‌المللی را به‌ویژه لزوم رایزنی با ساکنان محلی، هشدار مناسب برای خروج از محل، جبران خسارات ناشی از تخریب اموال و نقل مکان و همچنین اعطای امکانات مسکن به کسانی که امکان تهیه منزل دیگر را ندارند»، نقض کرده است.

عفو بین‌الملل همچنین «از سکوت تحمیلی رسانه‌ای در شمال سینا و تحت پوشش قرار ندادن اخبار مربوط به عملیات تخریب منازل، اخراج اجباری (ساکنان) و هرگونه عملیات نظامی دیگر» در این منطقه انتقاد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان