خبرنگاران فعال بسیجی استان کردستان تجلیل شدند

خبرنگاران فعال بسیجی استان کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: خبرنگاران فعال بسیجی استان کردستان در مراسمی با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از خبرنگاران فعال بسیجی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد با اشاره به این که تفکر بسیجی همواره در جامعه حاکم است اظهار کرد: بسیج که یک نهاد مردمی است پس از پیروزی انقلاب اسلامی که یکی انقلاب مردمی بود شکل گرفت.

وی به وقوع انقلاب‌های کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها حاکمان پس از پیروزی انقلاب در کشورشان و به قدرت رسیدن در مقابل مردم قرار می‌گرفتند مانند حزب بعث عراق که از زمان روی کارآمدن تا زمان از بین رفتن آن بیش از 2 میلیون انسان را قتل عام کرد.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به قرار گرفتن قدرتمندان در مقابل مردم پس از وقوع تحولات سیاسی در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی خاطر نشان کرد: اما رویکرد انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های دنیا متفاوت بود چرا که رهبر کبیر انقلاب نهاد بسیج را از مردم شکل داد و فرمان تشکیل آن در 5 آذر سال 58 صادر کرد.

وی به شرایط کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب کشور در شرایطی قرار داشت که مورد تهدید نظامی و مشکلات داخلی بود که در این شرایط امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد و یک سال پس از تشکیل ماموریت آن به سپاه واگذار شد.

سردار فلاح  با بیان اینکه نهاد بسیج پس از تشکیل همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و به ویژه در دفاع مقدس تبلور یافت و درخشید گفت: بسیج در ادامه راه با توجه به این که شیوه تهدیدات از بعد نظامی به تهدید فرهنگی و ابعاد عملیات و جنگ روانی تغییر یافت و به تناسب تهدیدات دیگری که در جامعه اتفاق افتاد کامل تر شد و در عرصه های مختلف سازماندهی شد.

وی از سازماندهی بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی،پزشکی، مهندسی، دانش آموزی، دانشجویی، کارمندی و کارگری ابراز خرسندی کرد و تصریح کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی عده‌ای بر این عقیده بودند که دیگر نیازی به وجود بسیج نیست اما مقام معظم رهبری با توجه به درایت خود نه تنها وجود آن را لازم و ضروری دانستند بلکه بر حضور آن در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تاکید کرد: تا زمانی که اسلام وجود دارد همواره دشمنان در عرصه‌های مختلف و تغییر در نوع جبهه با ما در ستیز خواهند بود بنابراین وجود بسیج همواره لازم و ضروری است.

وی به نقش آفرینی بسیج در تمام عرصه‌ها از جمله عرصه سازندگی و محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: یکی از نقش‌های بسیار مهم بسیج که باید به صورت جدی وارد شود عرصه فرهنگی است چرا که جامعه امروز از بعد فرهنگی مورد هجوم و تهدید دشمن قرار گرفته و باید با هوشیاری تمام راه دشمن در این حوزه را سد کرد.

سردار فلاح، بسیج را همچون برگ زرینی که در تاریخ درخشید و می‌درخشد دانست و به نقش بسیج رسانه در عرصه مقابله با تهدید فرهنگی اشاره کرد و گفت: بسیج رسانه در عرصه مقابله با تهدید فرهنگی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند چرا که امروز شیوه و جبهه جنگ تغییر یافته و تهدید نوین و هوشمند شکل گرفته است.

وی بر نقش آفرینی رسانه‌ها در عرصه مقابله با تهدیدات فرهنگی تاکید و تصریح کرد: اقشار مختلف جامعه با توجه به حوزه خود باید برای مقابله با تهدیدات فرهنگی نقش آفرینی کنند مانند هنرمندان که باید در قالب و عرصه هنر به ایفای نقش بپردازند و نیاز است که بیشتر، هدفمندتر و با برنامه‌تر وارد میدان شویم.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بسیجیان همان گونه که با روحیه جهادی ایثار در دوران 8 سال دفاع مقدس مقابل ایادی شرق و غرب ایستادند امروز هم باید با همان شیوه در برابر تهدیدات و جنگ نرم به راه افتاده که نوین و هوشمند است در صحنه حضور پیدا کنند.

در این مراسم از فرزاد نویدی، امید بهمنی، خبات ساعدی، کیوان قاسمی و روناک کنعانیان به عنوان خبرنگاران فعال بسیجی استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon