"بودجه"، آزمون جدید بورس تا پایان سال

"بودجه"، آزمون جدید بورس تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: موارد مهمی چون بودجه تا پایان سال پیش روی بازار سرمایه است که می تواند معاملات بورس را تحت تاثیر خود قرار دهد.

علی حیدری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصمیم طرف های گفتگو به تمدید دوباره مذاکرات ژنو به مدت هفت ماه گفت: تا روز نهم تیرماه سال آینده، حصول نتیجه همچنان در ابهام خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص واکنش سهامداران به تمدید مذاکرات تصریح کرد: افت 1208 واحدی شاخص کل درست یک روز پس از اعلام نتیجه، نشان از انتظار بازار سهام برای توافق نهایی و شکست تحریم ها بود.
وی با اشاره به این که در روز چهارشنبه نیز شاخص بورس ریزش 600 واحدی داشت گفت: با این وجود حجم معاملات انجام شده در بورس در این روز نشان دهنده افزایش خرید در بازار سهام است.
حیدری در ادامه با بیان این که در این شرایط نمی توان فقط سهامداران را مورد حمله قرار داد و از آنان خواست تا حتما معقولانه عمل کنند و رفتار هیجانی نداشته باشند تاکید کرد: در بازار سرمایه هر شخص با توجه به سطح آگاهی و دانایی خود نسبت به خرید و فروش سهام اقدام می کند و به همان میزان هم سود یا ضرر بدست می آورد.
وی گفت: شاید اگر اطلاع رسانی بهتر و شفاف تری از مذاکرات به همراه تحلیل های درست تر منتشر می شد تا حدی از پخش اخبار و شایعات جلوگیری می گردید و سهامداران تصمیم واقع بینانه تری در این زمینه می گرفتند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که واکنش هفته گذشته سهامداران به نتیجه مذاکرات تجربه ای به بازار سرمایه افزوده است اذعان داشت: موارد مهمی چون بودجه تا پایان سال پیش روی بازار سرمایه قرار دارد که می تواند معاملات بورس را تحت تاثیر خود قرار دهد و باید سهامداران تا پایان سال این موارد را در معاملات خود مدنظر قرار دهند.
وی گفت: بودجه سال 94 و قیمت ارز در این بودجه که این روزها با گمانه زنی های متفاوتی همراه است می تواند در بازار سرمایه نوسانات خاصی ایجاد کند.
حیدری یکی دیگر از موارد اثرگذار برای بودجه سال آینده کشور را قیمت جهانی نفت برشمرد و اضافه کرد: نوسان قیمت نفت هم که تحت تاثیر کنش های بین المللی است می تواند تا حد زیادی بر بودجه امسال و سال آینده تاثیرگذار باشد و موجب کسری بودجه در پایان سالجاری شود؛ بعلاوه این که بر عملکرد برخی شرکتهای بورسی نیز اثرگذار است.
این کارشناس بازار سهام ادامه داد: تعیین نرخ خوراک پتروشیمی نیز به کلافی سردرگم برای بازار سرمایه تبدیل شده است و تاکنون به انتظارات سهامداران پاسخ مناسبی در این زمینه داده نشده است.
وی گفت: ادامه جلسات آتی ایران با کشورهای غربی، تحولات عراق و گروه داعش، مجامع شرکتها و پایان سال مالی شرکت ها نیز از جمله مواردی هستند که مسلما خبرها و موارد ناخوانده و یا حتی غیرقابل پیش بینی هم در این زمینه ها می تواند تاثیرات خاص خود را بر معاملات بورس داشته باشد.
حیدری افزود: در این بین آنچه که مسلم است این موضوع می باشد که اقتصاد کشور در حال خروج از یک دوران رکود تورمی است که به نوبه خود کار سخت مسئولان در این زمینه قابل تقدیر است.
وی در پایان پیش بینی کرد: در هفته آینده می توان انتظار جو روانی نزولی را در بازار داشت که البته با شیب کمتری نسبت به روزهای گذشته حرکت خواهد کرد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه