عمران الزعبی: آمریکا به عمد جنایت‌های داعش را نادیده می‌گیرد

عمران الزعبی: آمریکا به عمد جنایت‌های داعش را نادیده می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که آمریکا به صورت عمدی جنایت‌های داعش را در استان الرقه سوریه نادیده می‌گیرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی این کشور تاکید کرد: « وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به عمد اقدامات گروه تروریستی داعش در شهر رقه را نادیده گرفته و با اتهام زنی‌های دروغین علیه دولت سوریه در تلاش است نگاه جهان را از جنایت های این گروه تروریستی منحرف کند».

وی تاکید کرد در این بیانیه اقدامات تروریست های داعش از جمله آدم ربایی، کشتار، تجاوز، تخریب و دزدی به عمد نادیده گرفته شده است و تلاش شده با اتهام زنی به دولت سوریه نگاه مردم جهان را از این جنایت ها منحرف کند که این به طور مستقیم به نفع گروههای تروریستی است.

وی افزود: بهتر بود وزارت خارجه آمریکا برای روح قربانیان آمریکایی به دست تروریست های داعش احترام قائل شده و دولت سوریه را که از چند سال پیش به مبارزه با تروریست برخاسته به  اتهامات ساختگی متهم نمی کرد، آن هم در حالی که نبرد سوریه با تروریست ها در شرایطی صورت گرفت که برخی کشورها به امید گشایش نشسته و برخی دیگر نیز با حمایت از تروریست ها با آنان همدست شده اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: دولت سوریه بیش از کسانی که برای تروریست ها پول و سلاح فرستاده و آنان را در کشورهای مختلف آموزش می دهند و آشکارا نیز این اقدام را اعلام می کنند بدون اینکه به قوانین بین المللی پایبندباشند، بر حفظ جان و امنیت ملت خود تاکید دارد.

وی در توضیح این مطلب افزود: بیانیه وزارت خارجه آمریکا با اظهارات مسئولان این کشور مبنی بر اینکه اطمینان ندارند حملات هوایی علیه داعش صورت گرفته باشد، در تناقض است که این تناقض تردید برانگیز است زیرا فقط منابع تروریستی بودند که از حمله دولت سوریه به غیرنظامیان سخن گفتند.

در همین ارتباط خبرگزاری رسمی سوریه یادآور شد که اظهارات الزعبی در واکنش به اظهارات جین بساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام شده است.

بساکی با صدور بیانیه مطبوعاتی از حمله ارتش سوریه به مواضع داعش در رقه سخن گفته و در آن به دروغ پردازی های این گروه تروریستی  در صفحه پایگاههای اجتماعی استناد کرد.

اما الزعبی در واکنش به این بیانیه حمله ارتش سوریه به غیرنظامیان را تکذیب کرده و گفت: این اقدام هرگز صورت نخواهد گرفت و گمراه کردن افکار عمومی به بخشی از بیانیه های آمریکایی تبدیل شده است؛ بیانیه هایی که در آن به اطلاعات منابع تروریستی مانند داعش و النصره و سایر گروههای تروریستی استناد می شود.

وی همچنین اظهار داشت: حمایت از راهکارهای سیاسی با حمایت از تروریست ها کاملا در تضاد است و همه باید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند، یا با تروریست ها و داعش و النصره و سایر گروههای تروریستی یا مبارزه علیه تروریست ها.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان