صادقلو: خط آهن ایران–ترکمنستان–قزاقستان ۱۲ آذر افتتاح می‌شود

صادقلو: خط آهن ایران–ترکمنستان–قزاقستان 12 آذر افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گلستان گفت: خط آهن ایران– ترکمنستان– قزاقستان با حضور رؤسای جمهور سه کشور، ۱۲ آذرماه در اینچه برون استان گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو با بیان اینکه در این مراسم علاوه بر سه رئیس جمهور، 8 وزیر راه از هشت کشور حضور دارند، اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان ابتدا به استان وارد می‌شو و پس از آن با حضور در خاک ترکمنستان آئین افتتاح اولیه را انجام داده و سپس در نقطه صفر مرزی اینچه برون مراسم رسمی افتتاح انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش برنامه در ایستگاه راه آهن گرگان و با حضور 3 رئیس جمهور انجام می‌شود، گفت: رؤسای سه کشور از اینچه برون تا گرگان به وسیله هلی‌کوپتر و یا قطار مرزی آمده و در جلسه افتتاح باشکوهی که تدارک دیده شده، شرکت می‌کنند.

وی افزود: رؤسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان، قزاقستان همچنین پس از برگزاری جلسات دوجانبه و سه جانبه در گرگان در ضیافت شامی که به میزبانی رئیس جمهور کشورمان در گرگان تدارک دیده شده شرکت می‌کنند.

استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت این خط آهن برای استان گلستان گفت: این کریدور ریلی یک افق برای توسعه استان است و ما باید ارزش افزوده لازم را از آن ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این خط آهن ما تبدیل به کریدور شرق – غرب و شمال – جنوب می‌شویم، تصریح کرد: این راه آرزوی کشورهای آن سوی مرز است و از سویی ما نیز در کنار آن به دنبال تعامل سازنده و ایجاد منطقه آزاد تجاری هستیم.

دکتر صادقلو با اشاره به اینکه خط آهن برای استان ما یک زمینه و فرصت ساز است، گفت: نیاز است تا اتاق فکری در راستای فرصت‌سازی‌های راه‌آهن در استان تشکیل شود و توسعه استان را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon