بازداشت ۷ نفر در نیویورک در ادامه اعتراضات فرگوسن

بازداشت 7 نفر در نیویورک در ادامه اعتراضات فرگوسن

خبرگزاری تسنیم: پلیس نیویورک اعلام کرد روز گذشته ۷ نفر از معترضانی را که سعی داشتند در برگزاری جشن روز شکرگزاری اختلال به وجود بیاورند بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ادامه اعتراضات مردم در شهر نیویورک نسبت به رای هیات منصفه فرگوسن در بیگناه تشخیص دادن دارن ویلسون مامور پلیس سفید پوستی که 3 ماه پیش مایکل براون را به قتل رساند، حداقل 7 نفر دیگر بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارش سخنگوی پلیس نیویورک در این باره گفت: تظاهرات کنندگان که به شدت از تصمیم اتخاذ شده هیات منصقه میسوری در خصوص مامور پلیس دارن ویلسون خشمگین بودند به علت اختلال در نظم عمومی بازداشت شده اند.

روز سه شنبه نیز 10 نفر دیگر در نیویورک بازداشت شده بودند. تظاهرات اعتراض آمیز در سایر شهرهای آمریکا نیز نسبت به صدور این رای برگزار شده است. عفو بین الملل نیز از رفتار پلیس آمریکا در قبال تظاهرات کنندگان انتقاد کرده و خواستار جلوگیری از بدرفتاری و نقض حقوق شهروندان آمریکایی شده است.

عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دولت آمریکا باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا مطمئن شود تا اقدامات پلیس در سراسر این کشور مطابق با قوانین بین المللی و استانداردهای حقوق بشر از جمله استفاده از نیروی کشنده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت دادگستری آمریکا در جمع آوری اطلاعات دقیق و جامع در خصوص استفاده از زور توسط پلیس شامل تعداد افرادی که به علت شلیک پلیس کشته یا زخمی شده اند ناکام بوده است.

روز دوشنبه هیات منصفه فرگوسن مامور پلیس قاتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی را بیگناه تشخیص داده است.صدور این رای در خصوص بیگناهی دارن ویلسون موجب شعله ور شدن آتش اعتراضات در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان