سلاح‌های شکارچیان غیرمجاز رشت جمع‌آوری شد

سلاح‌های شکارچیان غیرمجاز رشت جمع‌آوری شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رشت گفت: با همکاری مراجع قضایی سلاح‌های شکارچیان غیرمجاز رشت جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اصغر خودکار صبح امروز در حاشیه گشت و کنترل از مناطق تحت حفاظت این شهرستان، با اشاره به کشف و ضبط ادوات شکار غیر مجاز و لاشه پرندگان در چند روز گذشته در این شهرستان، اظهار کرد:مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در راستای اجرای قوانین و مقررات شکار و صید تعداد دو قبضه سلاح شکاری و تعداد 22 قطعه لاشه مرغابی شکار شده از شکارچیان وفروشندگان این پرندگان، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفین تشکیل و در اختیار مراجع قضایی گذاشته شده است، افزود: پیش از این در گشت و کنترل مناطق، سه قبضه سلاح شکاری از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: در اجرای قوانین و مقررات شکار و صید در مناطق و شکارگاه‌های شهرستان رشت، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، موفق به کشف و ضبط این تعداد قبضه اسلحه شکاری دولول از متخلفین شدند و شکارچیان غیر مجاز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

خودکار با اشاره به برنامه‌های انجام شده توسط اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده هفت قانون مدیریت پسماند و ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بر اساس بازدید مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت و شهرداری رشت، برای 36 واحد جمع آوری پسماند مختلط که موجب آلایندگی محیط زیست می‌شدند، اخطاریه محیط زیستی صادر شد.

وی تصریح کرد: واحدهای دریافت کننده اخطاریه 10روز مهلت دارند تا نسبت به رفع آلودگی و فعالیت منطبق با قانون مدیریت پسماند اقدام کنند در غیر این صورت پس از انقضای مهلت یاد شده مدیریت مراکز آلاینده تحت پیگرد قضایی قرار می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon