نیروهای امنیتی بحرین محل برگزاری «نماز جمعه یکپارچه» را محاصره کردند

نیروهای امنیتی بحرین محل برگزاری «نماز جمعه یکپارچه» را محاصره کردند

خبرگزاری تسنیم: نیروهای امنتیی بحرین برای مقابله با نماز جمعه مشترک که قرار است امروز به امامت آیت الله شیخ عیسی قاسم روستای الداز محل اقامت ایشان برگزار شود، به محاصره خود درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری لؤلؤة، نیروهای امنیتی بحرین صبح امروز روستای "الدراز" را به محاصره خود در آورده و اقدام به برپایی ایست بازرسی در کلیه ورودی‌های این روستا و مسیر‌های منتهی به نماز جمعه یکپارچه امروز به امامت "آیت الله عیسی قاسم" کردند.

همچنین بر اساس گزارش‌های واصله ده‌ها خودروی زرهی نیروهای امنیتی در فاصله چند صد متری از مسجد امام صادق (ع) که نماز جمعه یکپارچه بحرین در آن برگزار خواهد شد مستقر شده‌اند.

خیابان "البدیع" که یکی از خیابان‌های اصلی بحرین بوده و همواره شاهد راهپیمایی‌های چند صد هزار نفری مردم بحرین بوده است تبدیل به محلی برای تجمع خودروهای زرهی نیروهای امنیتی شده است.

علامه سید عبدالله غریفی یکی از روحانیون برجسته بحرینی در پی یورش نظامیان آل‌خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم با انتشار بیانیه‌ای خواستار برپایی یک نماز جمعه یکپارچه و استثنائی به امامت آیت الله عیسی قاسم شد.

وی در این بیانیه گفت: در راستای محکوم کردن تجاوز نیروهای امنیتی به منزل آیت الله عیسی قاسم، از همه برادران بزرگوار ائمه جمعه و جماعت در سراسر کشور دعوت می‌کنم که نماز های جمعه پراکنده را لغو کرده و جمعه‌ی این هفته در نماز جمعه یکپارچه به امامت شیخ عیسی قاسم در روستای "الدراز" مشارکت کنند.

هیئت علمای بحرین نیز مسئولیت تعرض به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را متوجه حکومت این کشور دانسته و تاکید کرده است که این اقدام ملت بحرین را از مواضع اصولی خود منصر نخواهد کرد.

نیروهای امنیتی بحرین صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته به منزل شیخ عیسی قاسم در شهر شیعه‌نشین «الدراز» واقع در حومه منامه یورش برده اقدام به تفتیش وسایل آن کردند.
این اقدام نیروهای آل‌خلیفه بعد از آن صورت می‌گیرد که هیئت مستقل همه‌پرسی بحرین نتایج همه‌پرسی چهار روز پیش این کشور را منتشر کرد که بر اساس آن 99.1 درصد بحرینی‌ها خواستار حق تعیین سرنوشت خود با انتخاب نظام سیاسی جدید شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان