ایران امسال ۱۵۰۰ تن کیوی به روسیه صادر می‌کند

ایران امسال 1500 تن کیوی به روسیه صادر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: درحالی که ممنوعیت واردات میوه از اروپا توسط مسکو تقاضا برای میوه ایران در روسیه را افزایش داده است یک صادرکننده میوه پیش بینی کرد امسال ۱۵۰۰ تن کیوی ایران به روسیه صادر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فرش پلازا، تقاضای بالا برای خرید کیوی ایران در روسیه در فصل گذشته، موجب شده است که در این فصل کیوی بیشتری در ایران تولید شود. ممنوعیت واردات میوه از اروپا به روسیه موجب ایجاد فرصت های بیشتر برای صادر کنندگان کیوی ایرانی شده است.

مسئول یک شرکت صادرات میوه ایران گفت: «امسال، تولید نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود...محصول با کیفیت سال گذشته موجب افزایش تقاضا شد و کیوی کاران با تولید بالا، به این رشد تقاضا پاسخ دادند.»

وی برآورد کرد که امسال 1500 تن کیوی ایرانی برای صادرات به روسیه در بازار موجود خواهد بود. هند، امارات و کشورهای اروپای شرقی از بازارهای اصلی فروش کیوی ایرانی هستند. امسال با ممنوعیت واردات کالاهای اروپایی به روسیه، بازار این کشور فرصت مناسبی را برای صادر کنندگان ایرانی فراهم کرده است.

این تاجر ایرانی در ادامه گفت: «ما قبلا از طریق آذربایجان با روسیه تجارت می کردیم، زیرا برخی وارد کنندگان روسی با صادر کنندگان ایرانی مشکل داشتند... اما اکنون شرکت های روسی بیشتری به صورت مستقیم با ما تجارت می کنند. من فکر می کنم ما سال گذشته، به دلیل گسترش تجارت با روس ها بین 20 تا 30 درصد رشد صادرات میوه داشتیم.»

این شرکت هم اکنون میوه های خود را به ولادیوستوک روسیه صادر می کند و این شرکت امسال 250 تن میوه به روسیه صادر خواهد کرد.

محصول کیوی امسال ایران ریزتر است و برخی برداشت کنندگان کیوی تلاش کردند با کم کردن شاخ و برگ درختان خود کیوی های درشت تری برداشت کنند. در این میان، رقابت کیوی های تولید ایتالیا با کیوی های ایرانی در بازار روسیه موجب کاهش این محصول شده است. همچنین نبود دستگاه های بسته بندی از دیگر مشکلات تولید کنندگان ایرانی است.
انتهای پیام/ 133

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه