طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده تا بهمن‌ در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد

طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده تا بهمن‌ در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل فعالیت‌های زیاد و پشت سر هم مجلس،‌ طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده تا بهمن‌ در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در زمینه زمان مطرح‌شدن طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مجلس در حال حاضر موضوع مقررات مالی دولت را بررسی می‌کند و از طرفی بر اساس قانون برنامه آئین‌نامه داخلی که هر طرحی بیش از 6 جلسه طول بکشد باید همه روزه و  پشت سر هم همان لایحه یا طرح در دستور کار باشد، لذا فکر می‌کنم دو هفته دیگر با توجه به پیشنهادهای زیادی که هست موضوع مقررات مالی دولت در دستور کار باشد.

وی اضافه کرد: بعد از برررسی مقررات مالی دولت، نوبت به بررسی بودجه سال 94 است که دولت برای دو هفته آینده یعنی 15 آذر به مجلس می‌آورد لذا با این تفاصیل حداقل تا بهمن‌، طرح افزایش جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار مجلس قرار نخواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: موضوع دوم این است که اگر هر کاری را به عنوان یک طرح از طرف مجلس مطرح شود که بار مالی داشته باشد، شورای نگهبان بر اساس اصل 75 آن را اشکال می‌گیرد لذا این طرح باید از طرف دولت به عنوان لایحه ارائه شود.

قربانی یادآور شد: ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم برآورد مالی طرح افزایش جمعیت و تعالی خانوواده را در بودجه سال 94 لحاظ کنیم و اگر دولت هم این طرح را مجلس  نیاورد، در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مسأله را حل کنیم تا بار مالی آن تأمین شود و به دنبال آن به صورت قانون ابلاغ شود تا موضوع را اجرایی کنیم.

وی درباره بار مالی این طرح نیز اضافه کرد: به هر حال در این قانون موضوع کاهش مالیات، اشتغال، حمایت از مادران، مرخصی پدر و مادر و سپرده‌گذاری برای نوزادان زیر 5 سال است که بار مالی هم دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon