برخی رسانه‌های کشور نسبت به وقایع آمریکا بی‌تفاوت هستند

برخی رسانه‌های کشور نسبت به وقایع آمریکا بی‌تفاوت هستند

خبرگزاری تسنیم: عضو فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس گفت: برخی رسانه‌های ما بی‌توجه به ابعاد وقایع اخیر آمریکا بی‌تفاوتی پیشه کرده‌‌اند. باید در کنار پوشش اخبار تحلیل‌هایی از زوایای مختلف موضوعات ارائه شود تا زمینه ایجاد روشنگری در کشور باشد.

عباس مقتدائی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، در خصوص نحوه پرداختن رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های داخلی به مسائل کشورهای غربی، اظهار داشت: این موضوع از منظر رسانه‌های دیداری- شنیداری و رسانه‌های مکتوب متفاوت است؛ در این مورد رسانه ملی پوشش مناسب‌تری نسبت به وقایع کشورهای غربی ارائه دادند اما با توجه به جنگ نرمی که آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران به راه‌ انداخته ما نیز در داخل کشور باید مقابله به مثل رسانه‌ای را در راستای دفاع از مبانی و ارزش‌های اسلامی تقویت کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد قدرت رسانه‌ای غرب توانسته سیطره کاملی در سطح کشورهای غربی و کشورهای در حال توسعه داشته باشد اما نباید مقهور روند فعالیت آن‌ها شد بلکه رسانه‌هایی که به زبان‌های خارجی نیز پوشش خبری می‌دهند باید با دقت و برنامه‌ریزی بیشتر مسائل  امریکا را پوشش دهند.

عضو فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: غرب به دنبال این است که بگوید بهشتی برای مردمش ساخته در حالی که مردم به واقع می‌دانند که در چه جهنمی گرفتار شده‌اند، در همان ایالت فرگوسن آمریکا که یک نوجوان توسط پلیس کشته شد، مردم معتقدند تبعیض نژادی جامعه آمریکا را تهدید می‌کند و مردم غرب در آسایش نیستند.

وی افزود: بخشی از رسانه‌های ما بدون توجه به ابعاد موضوع مذکور بی‌تفاوتی پیشه کرده‌‌اند در حالی که باید در کنار پوشش اخبار تحلیل‌هایی از زوایای مختلف موضوعات ارائه شود تا زمینه ایجاد روشنگری در داخل کشورمان باشد و از سوی دیگر مردم تشنه واقعیت در سراسر جهان را با واقعیت موجود و نابسامانی‌های دنیای غرب و ظلمی که به مردم امریکا می‌شود آشنا کند، ما به عنوان کشوری مسلمان مدعی حقوق بشر هستیم، حقوق بشری که در جامعه غربی به ویژه امریکا لگدمال شده است.

مقتدائی بیان کرد: در امریکا دو نوع رفتار وجود دارد؛ رفتارها و سیاست‌های اعلامی و رفتارهای موجود و اعمالی،  آنچه در نوشته‌ها و گفته‌ها می‌گویند با آنچه در عالم واقع اتفاق می‌افتد فاصله دارد و نمونه بارز آن ادعای حقوق بشر است که در قالب رفتارهای نژادپرستانه نادیده گرفته می‌شود.

وی در پایان گفت: جامعه امریکا را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: بخش اکثریت و 99 درصدی که گرفتار ظلم بخش یک درصدی است، اما به نظر می‌رسد دهه آینده، دهه بیداری در آن کشور باشد، موج بیداری، اخلاق و حقوق بشر اسلامی و موج صدور رویکردهای حمایت از مستضعفین کشورهای اسلامی در ایالت امریکا متحده مشهود خواهد بود و روند بیداری غرب که متاثر از بیداری اسلامی است در حال نمایان شدن است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon