حمایت رهبری و مردم پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای است

حمایت رهبری و مردم پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای است

خبرگزاری تسنیم: خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنیا فهمید که ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: حمایت رهبری و مردم یک‌پارچه ایران پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌‌الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مراسم چهلم حضرت آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: یکی از محاسن ایشان این بود که به تربیت جوانان خیلی اهمیت می‌دادند. وقتی که استاد شهید مطهری به دانشگاه تهران رفتند ایشان گفتند باید دانشگاه‌ها را دریابیم و این مدرسه علمیه مروی یکی از آرزوهای ایشان بود که به ثمر بنشیند. امیدواریم ایشان مهمان اهل‌بیت باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به 7 آذر و سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرمانده محترم نیروی دریایی مطالبی درباره این نیرو و اهمیت آن گفتند و گفتند همه می‌دانیم این عزیزان چه خدمتی کردند. امام بزرگوار و مقام معظم رهبری درباره نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیاناتی دارند و البته فرمانده محترم این نیرو درباره فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) چند خطی گفتند و بنده نیز چند خطی می‌گویم. رودررویی با نیروی دشمن و آن‌همه رشادت و نیز کنترل کشتی‌ها و کنترل خلیج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد با آمریکا به اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز می‌افزاید و ملت ایران باید به وجود چنین ارتش مؤمنی افتخار کند.

"مقام معظم رهبری در پیامشان یک نکته‌ای اضافه کردند و آن موضوع اقتصاد است؛ چون نیروی دریایی وظیفه رفت و‌ آمد کشتی‌ها و کنترل و حفظ آنها را به‌عهده دارد و از این جهت خدمتی به اقتصاد کشور می‌کند".

وی با اشاره به طرح سلامت که وزیر بهداشت مطرح کردند افزود: باید بگوییم آقای هاشمی یک وزیر کاملاً باسواد و واقعاً بسیجی هستند و علاوه بر مرتبه علمی دلسوز نیز هستند. امیدواریم ایشان موفق باشند که مقام معظم رهبری تأیید و مجلس و ملت نیز ایشان را حمایت کردند و امیدواریم در داخل و خارج از کشور نیز به آقای هاشمی کمک شود تا بتواند این فکر عالی را که طرح سلامت کشور است محقق کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به مسئله وجود تکفیری‌ها، گفت: مسئله تکفیر، که مراجع معظم قم نیز مجلسی تشکیل دادند و علما و بزرگان را به این مجلس دعوت کردند و مقام معظم رهبری هم مطالب سازنده‌ای در این رابطه فرمودند، مسئله مهمی است. نکته بنده این است که مسئله تکفیر به زمان‌های قدیم بازمی‌گردد، به عصر حضرت امام علی(ع) و خوارج و نهروان،‌ حضرت امام علی ابن‌عباس را مأمور فرمودند که برود خوارج را موعظه کند. وقتی ابن‌عباس رفت دید خوارج با لباس‌های ژنده و پاره نشسته‌اند و شمشیرهای‌شان را بالا زده‌اند و گفتند: "ما آماده نبرد با علی هستیم". بعضی از علما که متأسفانه به اسم علمای اسلام، ولی کج‌اندیش هستند، گاهی با استکبار جهانی متحد می‌شوند و این‌چنین این شجره خبیثه را رشد می‌دهند.

امامی کاشانی افزود: ابن‌تیمیه گفت که زیارت اهل قبور و صلحا کفر است و خیلی دیگر از مسائل کفر است و این حرف را رواج دادند تا جایی که بقیع را خراب کردند و حتی می‌خواستند گنبد حضرت رسول‌الله را نیز خراب کنند، اما مسلمانان مدینه که غالباً اهل‌سنت بودند و خیلی کم بینشان شیعه بود، صف کشیدند و گفتند: "اگر گنبد رسول‌الله بخواهد خراب شود باید از روی کشته‌های ما حرکت کنید". این نوع تفکر ادامه داشت تا اینکه به ابن‌وهاب رسید و این انحراف از اسلام ریشه بیشتری پیدا کرد و این انحرافی‌ها در همان زمان یک رابطه مستقیم با بنیان‌گذار آل‌سعود پیدا کردند و آل‌سعود به آنها جا و مکان داد و بعد از آن نیز به مصر رفتند و این تفکرات را رواج دادند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این انحرافی که پیدا شد در همان زمان یک کج‌اندیشی فکری بود، اظهار داشت: این انحراف برخاسته از لجاجت با شیعیان بود ولکن اسمش را سلفی‌گری گذاشتند. ولی سلف صالح هیچ‌گاه این‌گونه نمی‌اندیشید. کسی که اهل‌سنت واقعی است هیچ‌گاه با زیارت اهل قبور و صلحا مخالف نیست و این دیدگاهی است که امروز متأسفانه سعودی‌ها دنبال می‌کنند و در آنجا بعضی از دانشجویان رساله می‌نویسند: حضرت امام حسین(ع) بی‌جهت قیام کرد و حق با یزید بود، چون یزید خلیفه وقت بود و نباید با حاکم مقابله کرد". متأسفانه اینها را می‌نویسند و در دانشگاه نمره می‌گیرند.

وی ادامه داد: لذا در مسئله انحراف، باید این نوع تفکر بحث شود و رسانه‌ها و گروه‌ها صحبت کنند و با این تفکر که از طریق استکبار جهانی عده‌ای را فریب می‌دهد مقابله شود، این یک وظیفه‌ است که علمای سنی و شیعه باید انجام دهند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه این تفکری که به وجود آمده با استکبار جهانی توأم شده، تأکید کرد: استکبار با همین تفکر در یک جا انحراف دینی به وجود می‌آورد و در جایی دیگر کارهایی می‌کند که شما در فلسطین می‌بینید و در جایی دیگر به خانه آیت‌الله عیسی نعیم قاسم در بحرین حمله می‌کند و ایشان را اذیت می‌کند. ما همه این رفتارها را که مربوط به استکبار جهانی است محکوم می‌کنیم. استکبار یعنی آدم خودش را از دیگران برتر ببیند و ما این را در رفتار کشورهای مستکبر می‌بینیم.

موضوع گفت‌وگوهای تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 بحث دیگری بود که آیت‌الله امامی کاشانی به آن اشاره کرد و افزود: 1+5 از جنس همین ژست استکباری بود، اما تیم مذاکره کننده ایرانی از نظر متانت و قدرت بیان، بحمدالله طوری برخورد کرد که برای دنیا مشخص شد که ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و دنیا فهمید منطق ما چیست. منطق ما این است که سلاح هسته‌ای حرام است. منطق ما این است که کشورهای دنیا از نظر انرژی هسته‌ای باید حق خود را استیفا کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلام و ولایت فقیه متحد است و مطمئناً حرف ملت، مجلس و رهبر معظم انقلاب یک حرف است و پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته‌ای است. دشمن مطمئناً نمی‌تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد. تفکر بسیجی با تمام ابعاد در کشور نفوذ پیدا کرده مردم با همین تفکر به حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران برخاستند و مثل قضایای فتنه سال 88 هیچ‌گاه تسلیم زور و زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران، با یادآوری 5 صفر و سالروز ورود اهل‌بیت حضرت امام حسین(ع)‌ به کاخ یزید، افزود: در چنین روزی اهل‌بیت به شام آمدند و وارد مجلس یزید در شام شدند. حال ببینید یزیدبن معاویه به اهل‌بیت چه می‌گوید و ببینید قرآن را چگونه مصادره می‌کند. یزید می‌گوید: "تعزّ من تشاء و تذلّ من تشاء" عزت و ذلت دست خداست و چگونه خدا به من عزت داد" و بعد شروع کرد به اینکه حسین قرآن نمی‌خواند. شیخ مفید می‌فرماید حضرت زینب کبری از جایش بلند شد و گفت: "واحسینا، واابی رسول‌الله، وا ابن‌فاطمة الزهرا، با این صدای ناله مجلس ساکت شد و ایشان صحبت را شروع کرد.

فرمود: "یزید تو به قرآن متوسل شدی، ولی بدان آیه تو این است: خدا به تو مهلت داده و روزی تو باید آماده عذاب باشی و برای تو محکمه‌ای تشکیل خواهد شد، آن کسی که طرح دعوا می‌کند حسین است. رئیس این محکمه خداست و منشی این محکمه جبرئیل امین است. تو آماده چنین روزی باش. قسم به خدا، تو نمی‌توانی زمان را به دست بگیری زیرا زمان در دست ماست که اهل حق هستیم و تو نمی‌توانی نام ما را خاموش کنی".

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: مسئله امید و رجا در تمام امور مخصوصاً نسل جوان بسیار مهم است. به‌قول علمایی که در این رشته فعالیت می‌کنند گفته‌اند امید در دل انسان نور ایجاد می‌کند؛ یک نور در روح ماست که اگر ما امید به آینده داشته باشیم در کارهای‌مان خسته نمی‌شویم و با قدرت ادامه می‌دهیم. دوم نوری است که انسان آینده خودش را زیبا می‌کند.

وی ادامه داد: در اسلام به این امید اهمیت داده شده است. در روایت است حضرت رسول الله(ص) می‌فرماید خدای متعال یحب الفال الحسن، یعنی خدا فال خوب را دوست دارد و فال بد را دوست ندارد. حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: هیچ‌گاه فال بد نزنید زیرا خدا فال بد را دوست ندارد و به جایش بگویید. بنابراین از تعالیم اسلام این است که انسان باید به آینده خودش خوشبین باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon