پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در دولت فعلی تکمیل می‌شود

پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان در دولت فعلی تکمیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر بازرگانی پاکستان گفت پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در دولت فعلی پاکستان تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، خرم دستگیرخان، وزیر بازرگانی پاکستان گفت، خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در دوره دولت فعلی پاکستان تکمیل خواهد شد.
وی که پنجشنبه شب در مراسمی که توسط اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان ترتیب داده شده بود سخنرانی می کرد گفت، دو دولت ایران و پاکستان در حال همکاری برای ارتقاء همکاری های تجاری، سرمایه گذاری و ارتباطات بین دو کشور هستند. وی افزود، دولت پاکستان خواهان تقویت ارتباطات در زمینه های انرژی، ریلی، جاده ای، بانکی و حتی تلفن همراه با ایران است تا روابط تجاری پایداری بین دو کشور شکل بگیرد.
وزیر بازرگانی پاکستان همچنین گفت، نیروهای بین المللی روابط ایران و پاکستان را مثبت نمی بینند، بنابراین باید برای موفقیت دو کشور سیستمی ایجاد شود که بتواند روابط اقتصادی بین دو همسایه را بدون ایجاد مزاحمت سایر کشورها توسعه دهد. دستگیر خان ادامه داد، دولت پاکستان در حال کار بر روی جاده کویته- زاهدان است که در آینده به کریدور ترانزیتی چین-گوادر متصل خواهد شد.
وی افزود، یک نهاد بنادر زمینی در پاکستان ایجاد شده است تا مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را از طریق زمینی توسعه دهد. وی افزود، ساخت یک گذرگاه زمینی نیز در مرز تفتان و کویته تحت بررسی است. به گفته وزیر بازرگانی پاکستان، حرکت بسیار خوبی بود که در جریان سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به تهران در اواسط سال جاری میلادی، رهبران دو کشور در مورد سرعت گرفتن کار در مورد توسعه روابط اقتصادی و تجاری توافق کردند.
وی گفت: «در جریان این سفر، رهبران دو کشور همچنین در مورد برداشته شدن موانع مبادلات تجاری بین دو کشور توافق کردند.» وی عزم خود را برای تبدیل توافقنامه تجاری فعلی بین دو کشور به یک موافقتنامه تجارت آزاد در آینده اعلام کرد. دستگیر خان افزود، یک سیستم حقوقی پرداخت ها ایجاد شده است و کار بر روی آن ادامه دارد. وزیر بازرگانی پاکستان تصریح کرد، دولت پاکستان از سرگیری مبادلات تجاری (با ایران) را در شروع سال جدید به تجار هدیه خواهد کرد.
انتهای پیام/ 135
 

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه