یارانه سود تسهیلات مسکن در بودجه سال آینده لحاظ می‌شود

یارانه سود تسهیلات مسکن در بودجه سال آینده لحاظ می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به بدهی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت بابت مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی گفت: از سال آینده یارانه سود تسهیلات در بودجه در نظر گرفته شده و دولت دیگر به بانک‌ها بدهکار نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به بوشهر، علیرضا تابش همزمان با سالروز زلزله دشتستان در نشست خبری در پاسخ به تسنیم، اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات 12.5 میلیون تومانی مسکن روستایی پرداخت می‌شود، در رابطه با سقف 15 میلیون تومان می‌توانیم مردم را به بانک‌ها معرفی کنیم و پس از تشکیل پرونده مشکلی برای پرداخت این وام نداریم.

وی با اشاره به این‌که منتظر ابلاغ بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات 15 میلیونی بودیم، بیان کرد: این کار انجام شده و فکر می کنم از یکماه آینده پرداخت سهمیه سال 93 شروع شود. به این دلیل سهمیه سال 93 شروع نشد چون سهمیه های گذشته در حال اجرا بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم، گفت: تاکنون حدود 800 میلیارد تومان یارانه مابه التفاوت سود تسهیلات به بانک ها دادیم. در پایان هر سال هم مقرر شده مابه التفاوت یارانه سود تسهیلات را به معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری اعلام کنیم و در بودجه منظور شود.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه دیگر بحث بدهی ما و وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی به این شکل تبدیل به یک برنامه مدوام می‌شد، بیان کرد: بر این اساس در پایان هر سال بدهی ناشی از مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی توسط رئیس کل بانک مرکزی اعلام شده و معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری نیز آنرا در بودجه سال بعد منظور خواهد کرد.

تابش همچنین رقم بدهی دولت به بانک‌ها را بابت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی بیش از 1000 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین در رابطه با زلزله سال گذشته دشتستان اظهار کرد: 7 آذرماه سال گذشته زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتری در شهرستان دشتستان به وقوع پیوست و به حدود 7 شهر  و 47 روستا خسارت‌هایی وارد کرد.در این زلزله به حدود 4800 واحد مسکن احداثی و تعمیری و دیوارهای محوطه خانه‌های مردم خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: حدود 1800 واحد مسکن تخریب و نیاز به بازسازی کامل داشت، حدود 200 واحد نیازمند تعمیر و حدود 1300 واحد نیازمند بازسازی دیوار محوطه خانه‌ها بود.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای بازسازی مناطق زلزله زده با سرعت بالا، گفت: حدود 92 میلیارد تومان در هیات دولت برای این زلزله به صورت وام و بلاعوض در نظر گرفته شد. بر این اساس 25 میلیون تومان برای بازسازی پرداخت شد. علاوه بر این برای احداثی‌ها 5 میلیون تومان، واحدهای تعمیراتی 2 میلیون و برای دیوارهای محوطه خانه‌ها نیز یک میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 90 درصد احداثی‌ها، 95 درصد تعمیراتی و معادل 1500 تا 1600 واحد کار انجام شده است. از این میزان نیز مردم در حدود 800 واحد ساکن شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب با اشاره به بازسازی معقول مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان، بیان کرد: باقیمانده کار بازسازی مناطق زلزله زده تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که استاندار بوشهر درخواست داشته 25 تا 30 روستا به ازای هر روستا 400 میلیون تومان تخصیص یابد که این مورد را به معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری پیشنهاد شده است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز در سخنانی گفت: به لحاظ زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام شده و طرح هادی روستاها برای اجرای زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با  اشاره به توجه خاص و ویژه‌ مسئولان به منطقه زلزله زده، بیان کرد: امروز بیش از 800 واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد.  حدود یکماه پیش هیات دولت تخصیص جدیدی حدود 10 میلیارد تومان را برای این منطقه در نظر گرفت  که با این مبلغ کارهای باقیمانده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه