سیاست‌های متضاد در قبال سوریه و داعش، عامل کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه

سیاست‌های متضاد در قبال سوریه و داعش، عامل کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه

خبرگزاری تسنیم: سیاستهای آمریکا در مقابله با داعش در سوریه و موضع واشنگتن علیه دولت سوریه یکی از مشکلاتی است که رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب این گروه تروریستی با آن مواجه بوده و برای منافع آمریکا در خاورمیانه خوشایند نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز، در هفته جاری هواپیماهای آمریکایی و سوری بارها عملیات‌هایی را علیه یک هدف مشترک با نام داعش انجام دادند. حملات هوایی آمریکا تنها علیه مواضع داعش شورشیان سوری را به شدت عصبانی کرده است. آنها متقاعد شده‌اند که آمریکا در این حملات تمایلی به هدف قرار دادن مواضع دولت سوریه ندارد.

عملکرد اخیر آمریکا نشان داد که این کشور در موضوع سوریه و داعش دو سیاست متناقض درپیش گرفته و ادامه این روند می‌تواند بیش از پیش باعث تضعیف موضع آمریکا در منطقه شود. هرچند دو ماه پس از تشکیل ائتلاف علیه داعش از سوی آمریکا این کشور به صورت مستقیم وارد جنگ در سوریه شده است اما پیشروی این گروه تروریستی در این مدت استراتژی آمریکا را به شدت زیر سوال برده است.

آمریکا می‌توانست به صورت مشترک برای حل تنش در عراق و سوریه اقدام کند. اما اوباما این دو کشور را موضوعی جدا از هم تلقی کرد. وی به دنبال حل موضوع صوریه به عنوان مشکلی مستقل و تمرکز بر روی عراق است، کشوری که آمریکا منافع بیشتری در آن برای خود متصور است.

هرچند پیشروی گروه داعش در شرق و مناطق کرد نشین عراق متوقف شده اما با توجه به اینکه این گروه به راحتی از عراق وارد سوریه شده و در شرق سوریه نیز این گروه در بین سنی‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد و از سوی دیگر اسد به دنبال حفظ شهرهای اصلی سوریه در غرب این کشور است، پیروزی کامل بر آن به هیچ عنوان راحت نیست.

حامیان اسد معتقدند که آمریکا باید با اسد و ایران متحد شده و وارد مبارزه با داعش شود. به اعتقاد بسیاری حمایت از نیروهای کارآزموده اسد به مراتب موثر تر از آموزش آمریکا به شورشیان تازه‌کار سوری است. اما با توجه به کشته شدن 150 هزار نفر از مردم در سوریه و اتهام زنی غرب به دولت این کشور به عنوان عامل اصلی این کشتار، حمایت آمریکا از بشاراسد وضعیتی بغرنج برای این کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان