رهبر انقلاب از اهل فن رمان‌های فاخر را می‌خواهند

رهبر انقلاب از اهل فن رمان‌های فاخر را می‌خواهند

خبرگزاری تسنیم: امام کتابخانه شخصی بسیار کوچکی با کمتر از ۱۲۰ کتاب داشتند اما جالب است که در این کتابخانه کوچک و شخصی امام رمان و رمان‌های روز فارسی وجود داشته است.

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم در رابطه استفاده از سبک‌هایی مانند رمان برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی گفت: اینکه ما از چه روش و چارچوبی برای انتقال پیام‌های الهی استفاده کنیم، باید ابتدا مجوز استفاده از این چارچوب‌ها را از دین خودمان بگیریم. اگر دین ما مجوز داد که ما از رمان و داستان‌های کوتاه و بلند استفاده کنیم خوب استفاده می‌کنیم و اگر هم که اجازه نداد، سمعاً و طاعتا.

کوشکی ادامه داد: فیلسوف خیلی نمی‌تواند در مجوز استفاده از سبک‌ها تعیین‌کننده باشد ولی فیلسوف در مصداق شناسی می‌تواند کمک کند. ما اجازه از هیچ انسانی نمی‌گیریم بلکه ما از دین و از کسی که کارشناس دین است اجازه خود را کسب می‌کنیم. در روزگار فعلی ما نگاه ‌می‌کنیم و می‌بینیم که رهبر انقلاب اهل فن را دعوت می‌کند که رمان‌های فاخر جهانی را بخوانند و تلاش کنند که در ایران هم رمان‌های فاخر و ارزشمند داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: رهبر انقلاب یک فقیه و کارشناس دین است، زمانی که ایشان ما را به این کار دعوت می‌کند پس ما هم می‌توانیم آن را بدین معنی در نظر بگیریم که دین ما هم اجازه استفاده از این سبک‌ها را داده است.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام(ره) افزود: برای مثال من از مرحوم سیداحمد خمینی شنیدم که می‌گفتند امام کتابخانه شخصی بسیار کوچکی با کمتر از 120 کتاب داشتند اما جالب است که در این کتابخانه کوچک و شخصی امام، رمان و رمان‌های روز فارسی وجود داشته است.

کوشکی در پایان گفت: امام علی‌‌رغم جایگاه رفیع حوزوی و عرفانی بی‌توجه به جریان‌های ادبی روز هم نبوده‌اند. اگر ما امام و رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان یک کارشناس قبول داشته باشیم پس اینکه این ابزار تا حدودی می‌تواند در خدمت انقلاب باشد و می‌توانیم آن را به خدمت بگیریم را نیز باید قبول کنیم.

انتهای پیام/*

اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران