قدرت دریایی ایران در خلیج فارس، آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته است

قدرت دریایی ایران در خلیج فارس، آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته است

خبرگزاری تسنیم: معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برتری قدرت دریایی و نظامی ایران در منطقه خلیج فارس دلیلی شد تا آمریکا که در این منطقه احساس خطر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، امیردریادار سیدمحمود موسوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه اراک اظهار داشت: دشمن در طول جنگ سعی داشت با هدف قراردادن کشتی‌های تجاری و نفت‌کش بنادر ایران را ناامن جلوه داده و از تبادل کالا با ایران منصرف کنند.

وی افزود: اما دشمن بعثی به این هدف خود دست نیافت چرا که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دست دشمن را خواند و با حفظ امکان تبادلات اقتصادی از مسیر دریا عبور و مرور کشتی‌ها به بنادر را تسهیل کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی ایران برای حفظ کشتی‌ها از هدف قرار گرفتن توسط دشمن نیروی 10 هزار فروند انواع شناور تجاری و نفت‌کش  را اسکورت کرد و با این اقدام نقش مؤثری را در حفظ و حمایت از اقتصاد کشور در دوران جنگ تحمیلی نشان داد.

دریادار موسوی با اشاره به تدابیر رهبری برای تبادلات دریایی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که استفاده حداکثری از قابلیت‌های دریا و دریانوردی بر مبنای توسعه دریامحور مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: 7 آذرماه روز شهادت دریادلانی از نیروی دریایی این خطه بوده که برای حفظ مرزها از تجاوز دشمن به فیض شهادت نائل شده و به همراه دیگر نیروهای مسلح و بسیج از خاک جمهوری اسلامی مردانه و عزتمدارانه دفاع کرده و رویای دستیابی به ایران و رسیدن 3 روزه به تهران را درهم شکستند.

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: عملیات مروارید یکی از درخشان‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین عملیات‌هایی است که تنها 67 روز پس از شروع جنگ انجام شد و ماشین جنگی دشمن را در آب‎های خلیج فارس از کار انداخت.

دریادار موسوی با اشاره به عملیات مروارید و موفقیت‌های کسب شده گفت: در عملیات مروارید نیروی دریایی با کمک هوانیروز موفق شد بیش از دو، سوم استعداد تجهیزاتی نیروی دریایی عراق در منطقه را منهدم کرده و دشمن را از این منطقه به عقب براند.

وی افزود: در عملیات غرورآفرین مروارید، ایران 2 سکوی مهم نفتی البکر و الامیه عراق را نابود کرد زیرا عراق از این دو سکو برای جمع‌آوری اطلاعات و ضربه زدن به نیروهای ایرانی استفاده می‌کرد، انهدام این دو سکو ضربه اقتصادی بزرگی به دولت عراق وارد کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برتری قدرت دریایی و نظامی ایران در منطقه خلیج فارس دلیلی شد تا آمریکا که در این منطقه احساس خطر کند و نیروی دریایی خود را این منطقه بفرستد تا مانع پیشرفت‌های ایران شود.

دریادار موسوی با اشاره به مرزهای گستره آبی ایران با همسایگان گفت: ایران در قسمت شمال و جنوب دارای مرزهای طولانی آبی است که در جنوب به واسطه دسترسی به آب‌های آزاد نقش به‌سزایی در برقراری ارتباط با کشورهایی که نیازمند دسترسی به آب‌های آزاد هستند دارد.

معاون عملیات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: 90 درصد تجارت بین‌المللی از طریق دریا انجام می‌شود و باید حضور تأثیرگذارتر و بیشتری در دریا داشته و از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon