داعش به طور چشمگیری در سوریه منفور شده است

داعش به طور چشمگیری در سوریه منفور شده است

خبرگزاری تسنیم: نتایج تجزیه و تحلیل بیش از ۲ میلیون مطلب آنلاین به زبان عربی نشان می‌دهد که داعش به طور چشمگیری در جنگ برای تصاحب قلوب و اذهان مردم سوریه شکست خورده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، نتایج بررسی و تحلیل بیش از دو میلیون مطلب آنلاین به زبان عربی نشان می دهد که بیش از 92 درصد توییت ها و وبلاگ ها در مخالفت و دشمنی با داعش در سوریه بوده و شبه نظامیان داعش جنگ برای حکومت بر قلوب و اذهان مردم را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش نتایج این بررسی همچنین حاکی است که میزان حمایت کاربران عرب زبان ها از داعش در بلژیک ،بریتانیا فرانسه و آمریکا به مراتب بیشتر از عراق و سوریه بوده است.

در تحقیقی که توسط دانشگاهیان ایتالیایی در بازه زمانی سه ماه و نیم صورت گرفته این مساله مشخص شده است که پست های آنلاین که در حمایت از داعش در کشورهای اروپایی در فیس بوک و توییتر گذاشته شده بیشتر از میزان پست هایی است که در حمایت از این گروه تروریستی در کشورهای درگیر جنگ گذاشته شده است.

در سوریه بیش از 92 درصد توییت ها و وبلاگ ها در مخالفت و دشمنی با داعش بوده است. 47 درصد توییت ها و پست های گذاشته شده در قطر 35 درصد در پاکستان 31 درصد در بلژیک و تقریبا 24 درصد در بریتانیا و 21 درصد در ایالات متحده در حمایت از داعش بوده است. این در حالی است که این رقم در اردن زیر 20 درصد عربستان سعودی 19.7 درصد و عراق 19.8 درصد بوده است.

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان