۳۰۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تصویب شد

3000 میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تصویب شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی امسال دولت ۳هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، علیرضا تابش عصر امروز در آیین واگذاری واحدهای مسکونی بازسازی شده از زلزله دشتستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جریان زلزله دشتستان که سال قبل به‌قدرت 5.7 ریشتر رخ داد 65 میلیارد تومان برای تسهیلات و 13.7 میلیارد تومان برای کمک‌های بلاعوض و 8 میلیارد تومان به منطقه زلزله‌زده دشتستان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه به‌زودی 10 میلیارد تومان بابت بدهی‌های سال گذشته پرداخت می‌شود، افزود: 400 میلیارد تومان برای طرح‌های هادی روستاهای زلزله زده دشتستان در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تأمین تسهیلات اعتباری برای بهسازی و بازسازی مسکن‌های روستایی تصریح کرد: برای بهسازی و بازسازی مسکن‌های روستایی تسهیلاتی تخصیص یافته است که از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلیون تومان افزایش داده شده است.

تابش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات برای این واحدها وجود ندارد، گفت: تمامی مراحل تشکیل پرونده به‌خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به بهسازی و بازسازی واحدهای فرسوده شهری بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی و بازسازی واحدهای فرسوده در شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان، برای شهرهای متوسط 40 میلیون تومان و برای شهرهای کوچک 30 میلیون تومان تسهیلات تخصیص داده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تسهیلات یادشده 10 درصد سود  آن را متقاضی پرداخت می‌کند و مابقی سود این تسهیلات به‌صورت یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon