آیپک آماده نبرد برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌‌ای ایران است

آیپک آماده نبرد برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته‌‌ای ایران است

خبرگزاری تسنیم: شورای سردبیری نیویورک‌تایمز می‌نویسد تمدید مذاکرات خطرات خاص خودش را دارد که یکی از آنها می‌تواند فرصت‌آفرینی برای تندروهایی باشد که قصد دارند مانع از دستیابی به یک راه‌حل صلح آمیز شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیویورک‌تایمز سرمقاله روز گذشته (پنج‌شنبه) خود را به مذاکرات هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 اختصاص داد. شورای سردبیری این روزنامه آمریکایی می‌نویسد: "تصمیم به تمدید مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران تا ژوئن 2015، بسیار بهتر از فروپاشی این فرآیند بود. هیچ گونه جایگزینی محسوسی برای راه‌حل دیپلماتیک وجود ندارد، و قدرت‌های جهانی باید ایران را به آن سمت رهنمون شوند. "

اما به اعتقاد نویسندگان تمدید مذاکرات خطرات خاص خودش را دارد که یکی از آنها می‌تواند فرصت‌آفرینی برای تندروهایی باشد که قصد دارند مانع از دستیابی به یک راه‌حل صلح آمیز شوند. "این تندروها آماده نبرد هستند. پس از اینکه ایران و قدرت‌های جهانی نتوانست تا ضرب‌الاجل روز دوشنبه به توافق دست یابند، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل [آیپک] اعلام کرده که کنگره باید تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند. تحریم‌ها می‌توانند در برخی اوقامت مفید باشند اما یقینا نه اکنون."

نیویورک تایمز معتقد است که تحریم‌های بیشتر منجر به خروج تهران از مذاکرات شده و نیز ائتلاف قدرت‌های بزرگ را نیز در هم بکشند. 

"به مدت یک سال،‌ ایران به توافقنامه موقتی که برنامه‌اش را متوقف کرده و به عقب رانده پایبند بوده، برنامه‌ای که شامل 19 هزار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی اورانیوم است که می‌تواند برای تولید انرژی یا بمب به کار روند. در حالی که مذاکرات ادامه می‌یابند، این محدودیت‌ها به قوت خود باقی می‌مانند و ایران نیز از تسهیل محدود تحریم‌ها بهره‌مند شده و ماهیانه 700 میلیون دلار از درآمدهای مسدود شده‌اش را دریافت خواهد کرد."

"اما مذاکرات بی‌پایان یک راه‌حل پایا نیست."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان