صدور ۶ هزار مجوز مطبوعات در وزارت ارشاد بررسی می‌شود

صدور 6 هزار مجوز مطبوعات در وزارت ارشاد بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر ارشاد گفت: ۶۰۰۰ درخواست مطبوعات به این وزارتخانه ارسال شده که در حال بررسی به منظور اعطای مجوز هستیم.

حجت‌الاسلام‌ حجت‌‌الله‌ نیکی‌‌ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور با اشاره به حضور نشریات دانشجویی در این نمایشگاه اظهار داشت: از نکات قابل توجه در این نمایشگاه حضور فعال و پویای نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور بود که در برخی از غرفه‌ها دارا بودن شرایط ایده‌آل و برتر یک نشریه به خوبی احساس می‌شد.

وی‌افزود: برگزاری این نمایشگاه و حضور نشریات فعال و افراد مسلط به نوشتار به‌طور قطع می‌تواند نقش بسزایی بر روی مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان داشته باشد.

مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این نشریات با محتوای‌عمیق، مطالب‌آموزنده، ظاهری زیبا می‌توانند در اطلاع رسانی و نشر فرهنگ‌اسلامی بسیار موثر واقع شوند.

نیکی‌ملکی با اشاره به حمایت مسئولان نظام گفت: حمایت مسئولان نظام از این‌گونه نشریات و حرکت‌در مسیر افزایش کیفیت‌دهی به آنان بسیار مهم است و یکی از نیازهای اساسی به شمار می‌آید.

وی افزود: آمادگی‌داریم در راستای ایجاد تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه پیام‌نور از نشریات‌برتر تقدیر و آنان را در رسیدن به اهداف متعالی خود تشویق و حمایت کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ‌‌ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به‌طور قطع تداوم این نوع از نمایشگاه‌ها و رقابت نشریات‌دانشجویی باتوجه به ظرفیت خوب موجود در دانشگاه‌ها می‌تواند بار فرهنگی و اطلاع‌رسانی ما را افزایش داده و به سوی تبدیل شدن به نشریات برتر دنیا سوق دهد.

نیکی‌ملکی با اشاره به بحث صدور مجوزها گفت: خوشبختانه با فعالیت‌های خوب و تاثیرگذار دولت، ما توانستیم 500 جلدکتاب که به سبب اعمال ممیزهای سلیقه‌ای فاقد مجوز بودند با در نظر گرفتن ملاک‌هایی نظیر انقلاب، اسلام و نظام مجوز چاپ صادر کنیم.

وی افزود: درسال‌های قبل صدور مجوز مربوط به موسسات 8ماه تا 1 سال زمان نیاز داشته که با فعالیت‌های انجام شده این زمان به 1 ماه تبدیل شده است.

مشاور وزیر فرهنگ‌و ارشاداسلامی با اشاره به نکات قابل توجه در دولت تدبیر و امید گفت: در این دولت سعی شده با برقراری ارتباط میان روحانیان و مراجع تقلید بستری مناسبی به منظور استفاده از نقطه نظرات آنان ایجاد کرد.

نیکی‌ملکی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در سال 93 بیش از 500 مجوز برای متقاضیان مطبوعات را صادر کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon